انتقاد شدید ترامپ از میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا

انتقاد شدید ترامپ از میچ مک‌کانل، رهبر اقلیت سنا
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 08:14

اختلاف و دودستگی در حزب جمهوری‌خواه بر سر حمایت از دونالد ترامپ رو به افزایش است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا از میچ مک ‎کانل، رهبر اقلیت جمهوری‌خواه در مجلس سنا -- که او را مسئول حمله به ساختمان کنگره معرفی کرده بود -- به تندی انتقاد کرد.

ترامپ در بیانیه‎ ای مدعی شد حزب جمهوری‌خواه نمی‌تواند رهبرانی مانند میچ مک‌کانل را «محترم و قوی» بداند.

ترامپ رهبر اقلیت مجلس سنا را «یک سیاستمدار شکست خورده» نامید و گفت: «اگر دیگر سناتورهای جمهوری خواه در کنار مک‌کانل باقی بمانند، آنها بار دیگر پیروز نخواهند شد».

ترامپ همچنین متعهد شد از نامزدهای حامی طرح‌ها و سیاست‌های او مبنی بر «اول آمریکا» در انتخابات درون حزبی حمایت کند.

میچ مک‌کانل پس از تبرئه شدن دونالد ترامپ در رأی‌گیری استیضاح گفت: ترامپ از نظر اخلاقی و عملی مسئول حمله مرگبار طرفداران افراطی اش به ساختمان کنگره در روز 6 ژانویه است.

مک‌کانل افزود: هیچ ابهام و تردیدی وجود ندارد که ترامپ از نظر اخلاقی و عملی مسئول تحریک اتفاقات آن روز است. افرادی که به این ساختمان حمله ور شدند، تصور می کردند که تحت فرمان و دستور رئیس جمهور آمریکا این کار را انجام می دهند.

طرح استیضاح دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به دلیل «تحریک به شورش» با کسب کمتر از دوسوم آرای نمایندگان مجلس سنای آمریکا شکست خورد. در رأی‌گیری بر سر تنها بند استیضاح ترامپ (تحریک به شورش) 57 نماینده سنا به گناهکار بودن ترامپ رأی دادند که این تعداد رأی کمتر از حدنصاب موردنیاز برای استیضاح (67 رأی) است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها