بمباران فرودگاه اربیل، انفجار بندر بیروت، ترور سلیم... و رسانه‌های شادمان

بمباران فرودگاه اربیل، انفجار بندر بیروت، ترور سلیم... و رسانه‌های شادمان
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 17:27

بدیهی است ملت‌های عربی دیگر نمی‌توانند به رسانه‌های‌ وابسته به حکومت‌های عربی اعتماد کنند که تحت سلطه آمریکا قرار دارند و با رژیم اسرائیل عادی‌سازی کرده و با آرمان‌های فلسطین خصومت دارند. در واقع تمامی اخبار این رسانه‌ها در راستای خدمت به اسرائیل است و آمریکا تمام امکانات کشورهای عربی به‌ویژه عربستان را برای همین هدف به‌کار گرفته است.

العالم- درگوشی

بسیار دشوار است که ناظر رسانه‌ای بتواند در سیاست تحریریه‌ای شبکه‌های تلویزیونی مانند "العربیه" و "الحدث" سعودی و "اسکای نیوز عربی" امارات و نیز تلویزیون‌های همسو با ریاض، ابوظبی و تل‌آویو در عراق و لبنان و همچنین رسانه‌های عبری‌زبان، در نحوه تعامل‌شان با جنبش‌های مقاومت اسلامی از جمله حماس، جهاد اسلامی، حزب‌الله و الحشد الشعبی، اختلاف و وجه تمایزی پیدا کند.

چنین خط و رویکرد رسانه‌ای را می‌توان به وضوح در شبکه‌های عربیِ وابسته به رژیم‌های مرتجع عربی در خلیج‌فارس مشاهده کرد که تا حدود اندکی نرم‌تر از رسانه‌های آمریکایی- اسرائیلی، و با پرداختن به سه موضوع، درصدد بدنام کردن مقاومت اسلامی در لبنان و عراق هستند تا با این سم‌پاشی‌ها منافع و مصلحت اسرائیل تامین شود.

اولین موضوع، قضیه انفجار لنگرگاه بیروت است. در ساعات اولیه بعد از این انفجار، اتاق عملیات مشترکی برای حمله کورکورانه علیه حزب‌الله و متهم کردن آن در این انفجار تشکیل شد که در آن موضوع، همان رسانه‌های فوق‌الذکر که به تسلیم و عادی‌سازی با صهیونیست‌ها معروفند، حضور داشتند و درباره ادعاهایی که مطرح می‌کردند هیچ‌گونه سند و مدرکی ارائه نمی‌کردند.

این رسانه‌ها بار دیگر بعد از ماجرای ترور "لقمان سلیم" فعال لبنانی دست به‌کار شدند و حزب‌الله را به دست داشتن در این ترور متهم کردند اگر چه که این شخصیت به مدت دهه‌ها به رغم معروف بودن به منتقد حزب‌الله در ضاحیه جنوبی بیروت و بین مردم حامی مقاومت زندگی می‌کرد و در معرض حملات و انتقادها نبود. قدر مسلم آن است که کشته شدن وی به هیچ نحوی خوشایند حزب‌الله و به مصلحت آن نبود. از سوی دیگر، منطقی نیست که شخصی در محله‌ای که در آنجا احساس خطر می‌کند، زندگی کند. لذا می‌توان گفت که کشته شدن لقمان سلیم به مصلحت حزب‌الله و مقاومت نیست و به همین جهت است که حزب‌الله خواستار اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم برای شناسایی و محاکمه طرف یا طرف‌هایی شده که پشت این ترور قرار دارند.

سناریوی مشابه لبنان، اینک در عراق پیاده می‌شود. هر حادثه امنیتی که در عراق اتفاق می‌افتد و نیروهای آمریکا هر طرف و جریان نزدیک به آمریکا را هدف قرار می‌دهند بلافاصله از گروه‌های مقاومت انتقاد می‌شود و رسانه‌های متخاصم نیز بدون داشتن هرگونه دلیل و سندی، الحشد الشعبی را متهم می‌کنند. آخرین حوادث از این دست حمله به فرودگاه بین‌المللی اربیل و تلاش برای هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی مستقر در آن است. موضوع قابل توجه این است که تمامی موشک‌هایی که پایگاه‌های آمریکایی در عراق را هدف قرار می‌دهند بر سر و خانه‌های عراقی ریخته می‌شوند!

موضوع قابل توجه دیگر این است، زمانی‌که جنایت‌هایی اتفاق می‌افتد که اسناد موثق دست داشتن باندهای جوکری آمریکا- تحت حمایت مالی سفارت آمریکا- را تایید می‌کنند مانند آتش زدن دفاتر و پایگاه‌های الشحد الشعبی و کشتن نیروهای الحشد و همچنین کشتار کودکان در خیابان، همان رسانه‌ها و شبکه‌های ماهواره‌ای این اقدامات جنایتکارانه را "انقلاب" و مجرمان را "انقلابیون" توصیف می‌کنند.!!

پربیننده ترین خبرها