جزییات سفر مدیرکل آژانس به ایران

جزییات سفر مدیرکل آژانس به ایران
چهارشنبه 29 بهمن 1399 - 18:36

سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به سفر شنبه دوم اسفند مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران گفت گروسی یکشنبه با صالحی دیدار و درباره موضوعات فنی و ترتیبات اجرایی توقف نظارت های فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی به گفت و گو خواهد پرداخت.

العالم - ایران/ سیاسی

«بهروز کمالوندی» معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس و سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به منظور انجام گفتگوهای فنی با سازمان انرژی اتمی ایران عصر شنبه دوم اسفند ماه در راس هیأتی وارد تهران می‌شود و روز یکشنبه سوم اسفند با علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و دیگر مسؤولان سازمان انرژی اتمی دیدار می کند.

کمالوندی افزود: این سفر در ارتباط با چگونگی اجرای مفاد نامه ۲۷ بهمن ماه ایران به آژانس در راستای اجرای ماده ۶ قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها و صیانت از منافع ملت ایران و به درخواست مدیرکل آژانس انجام می شود.

وی مهمترین محورهای این گفتگوها را حول موضوعات فنی و ترتیبات اجرایی توقف نظارت های فراتر از پادمان و پروتکل الحاقی و اقدامات داوطلبانه فراپادمانی و نحوه ادامه همکاری های دو طرف برشمرد.

لازم به ذکر است در راستای اجرای این قانون سازمان انرژی اتمی ایران اقدامات متعددی را در برنامه کار خود قرار داده است. از جمله این اقدامات توقف نظارت های فرا پادمانی ۲ ماه پس از لازم الاجرا شدن قانون در صورت عدم اجرای تعهدات طرف های مقابل در برجام است که موعد آن پنجم اسفند ماه ( ۲۳ فوریه ) است. به منظور اجرای این بخش از قانون در وهله نخست نامه ای در تاریخ ۲۷ بهمن ماه تسلیم آژانس شد.

گفتگوهای فنی پیش از پایان مهلت ۲ ماهه قانون به منظور پیش بینی و هماهنگی بهینه با آژانس برای کاهش نظارتها تا سطح پادمان صورت می گیرد‌.

به گزارش فارس، در پی اعلام ایران برای توقف اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی در پنجم اسفند ماه براساس بند ۶ مصوبه اخیر مجلس، گروسی دیروز از قصد خود برای سفر به تهران خبر داد و کاظم غریب آبادی نماینده دائم ایران نیز امروز اعلام کرد که «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شنبه دوم اسفند به درخواست خود برای گفت‌وگوی فنی با سازمان انرژی اتمی درباره ماده ۶ قانون اقدام راهبردی مجلس به تهران می‌آید.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها