رسوایی ها تمام نشدنی ارتش رژیم صهیونیستی

رسوایی ها تمام نشدنی ارتش رژیم صهیونیستی
جمعه 1 اسفند 1399 - 13:38

در روزهای گذشته شاهد رسوایی های رژیم صهیونیستی یکی پس از دیگری بودیم؛ یکی از این رسوایی ها، حمله به پایگاه های نظامی و دستبرد زدن به سلاح ها و تجهیزات موجود در آن است.

العالم - در گوشی

این روزها پدیده دستبرد زدن به انبارهای سلاح رژیم صهیونیستی، زیاد تکرار می شود. آخرین مورد آن به نفوذ به یکی از بزرگترین پایگاه های نظامی این رژیم در النقب در "نفاتیم" مربوط می شود؛ یک فلسطینی از اراضی اشغال شده در سال 48، توانست با عبور از همه پست های ایست و بازرسی و نگهبانی به یک پایگاه نظامی که محل نگهداری جنگنده های "اف 35 " است وارد شود. این پایگاه در مساحتی بزرگتر از کل "تل آویو" بنا شده است. عملیات تعقیب و گریز چندین ساعته برای دستگیر کردن این فرد شکست خورده و او با بالا رفتن از دیوار پایگاه، موفق به فرار شد.

این ماجرا نیروی هوایی این رژیم را به شدت نگران وضعیت حفاظت شده ترین پایگاه این رژیم در جنوب کرده است. چرا که یک غیر نظامی توانسته است وارد پایگاه شده و از آن خارج شود بدون اینکه دستگیر شود. در حال حاضر هر کسی که وارد این پایگاه می شود به دقت مورد بازرسی قرار می گیرد.

"تساحی دفوش"، خبرنگار نظامی رادیوی ارتش از این ماجرا به شدت انتقاد کرده است. چرا که یک فلسطینی توانسته است وارد امنیتی ترین پایگاه نقب که محل نگهداری مرگبارترین هواپیماها و موشک های دنیاست وارد شده و از آن به سلامت خارج شود.

دو روز بعد یک گروه و نه یک فرد وارد پایگاه نظامی "نتان" شدند. منابع نظامی صهیونیستی گفتند که این گروه با استفاده از یک پهپاد مسیر حرکت نظامیان را شناسایی کرده و با دستکاری سیستم برق، دوربین ها را از کار انداخته و وارد پایگاه شدند و مقداری سلاح و تجهیزات برداشته و به سلامت از پایگاه خارج شدند و هیچ کس نتوانست جلویشان را بگیرد.

روزنامه "یدیعوت احرونوت" نوشت افراد ناشناس با نفوذ به انبار مهمات در پایگاه آموزشی ارتش در شمال نقب، بیش از 93 هزار گلوله را با خود بردند. این روزنامه افزود که این عملیات، در مرکز آموزش ارتش نزدیک شهرک تسئلیم رخ داده است.

این روزنامه نوشت: "صحبت از یکی از بزرگترین عملیات های شبیخون به انبار اسلحه در تاریخ ارتش اسرائیل است که در آن، بیش از 93 هزار گلوله 5.56 میلیمتری از این انبار خارج شده است. این عملیات ظرف چند دقیقه انجام شده است که در آن صدها صندوق مهمات با ماشین از این پایگاه خارج شده است".

ماجرای دیگر مربوط به افسران بازنشسته ای است که اقدام به ارتقای موشک های حساس به منظور فروش آنها به کشورهای دیگر بدون موافقت وزارت جنگ این رژیم در ازای مبالغ قابل توجهی است. به گفته محافل نظامی رژیم صهیونیستی، این گروه دستگیر و به اقدام علیه امنیت ملی رژیم و پولشویی متهم شدند. اما محافل یادشده از این ماجرا به عنوان رسوایی ارتش رژیم اشغالگر یاد کرده اند.

کانال 12 تلوزیون رژیم صهیونیستی پرده از رسوایی دیگری برداشته است که در آن، یک افسر ارشد با نوشتن گزارش های جعلی، درباره افسر دیگر هم رتبه خود، سعی کرده است مانع ارتقای او به درجه سرتیپی شود. این اقدام هم زشت و شرم آور توصیف شده است.

این ماجرا شباهت زیادی به ماجرای اسناد افسر "بوعاز هرباز" دارد؛ وی در گزارشی سعی کرده است همکار خود به نام "یواف گالانت" را تخریب کرده و مانع انتصاب او به معاونت ریاست ستاد ارتش در سال 2011 شود. او در آن زمان از اطرافیان "گابی اشکنازی"، رئیس وقت ستاد ارتش رژیم بود که از این انتصاب راضی نبود. او در آن زمان با "ایهود باراک"، وزیر جنگ وقت رژیم صهیونیستی که می کوشید "گالانت" را به عنوان معاون "اشکنازی" معرفی کند، دچار تنش شد.

پربیننده ترین خبرها