دانمارک مرز خود را به روی آلمان بست

دانمارک مرز خود را به روی آلمان بست
شنبه 2 اسفند 1399 - 21:17

دولت دانمارک به منظور جلوگیری از گسترش بیشتر ویروس جهش‌یافته کرونا در این کشور، مرزهای جنوبی خود با آلمان را بست.

العالم ـ اروپا

خبرگزاری د. پ.آ. آلمان روز شنبه با اعلام این که به دنبال شیوع نوع جهش یافته ویروس کرونا در شهر مرزی فلنسبورگ دانمارک، نوشت: دانمارک چندین گذرگاه مرزی خود با آلمان را به دلیل وضعیت کرونا در فلنسبورگ بسته است.

به گفته سیمون لنگ در شهر مرزی فلنسبورگ واقع در شمال ایالت شلسویگ-هولشتاین آلمان تقریباً فقط عفونت های کرونا با نوع B.۱.۱.۷ که اولین بار در انگلیس ظاهر شد، یافت می شود که بشدت مسری است.

بنابراین دولت دانمارک تصمیم گرفته است کنترل مرزهای خود با آلمان را بشدت افزایش دهد. به طور مشخص پلیس دانمارک از شب گذشته در مجموع ۱۳ گذرگاه مرزی را بسته است. با این وجود چند بخش مرزی مهم در کروسا، فروسلو و پادبورگ همچنان باز می مانند اما کنترل های شدید در آنها انجام می گیرد.

در شهر فلنسبورگ دانمارک نیز از نیمه شب گذشته مقررات کرونایی و منع رفت و آمد وضع شده و محدودیت های خروج شبانه بین ساعت ۲۱ شب تا ۵ صبح اعمال می شود. بعلاوه برگزاری تجمعات خصوصی ممنوع شده است.

به گزارش ایرنا خبرگزاری د. پ.آ. آلمان خاطرنشان کرد، از اواسط ژانویه و با وجود محدودیت های کرونایی، تعداد آلودگی ها در فلنسبورگ به میزان قابل توجهی افزایش یافته است. این شهر در مرز دانمارک با آلمان اکنون یکی از نقاط شیوع کرونا لقب گرفته است و گمان می رود علت انتشار سریع نوع جهش یافته ویروس کرونا باشد. این نوع اولین بار در تاریخ ۱۵ ژانویه در فلنسبورگ کشف شد. به گفته شهردار این شهر در حال حاضر تقریباً فقط نوع جدید ویروس جهش یافته در شهر یافت می شود.

پس از شیوع انواع جدید ویروس کرونا در اروپا، برخی کشورها مانند آلمان و جمهوری چک قوانین ورود افراد به مرزهای خود را تشدید کرده اند که این امر موجب نارضایتی همسایگان اروپایی شده است.

پربیننده ترین خبرها