ربودن استاندار وابسته به دولت مستعفی یمن توسط عناصر تحت حمایت امارات

ربودن استاندار وابسته به دولت مستعفی یمن توسط عناصر تحت حمایت امارات
دوشنبه 4 اسفند 1399 - 12:59

شبه‌نظامیان وابسته به امارات با حمله به مقر استاندار تعز وابسته به دولت مستعفی یمن را ربودند.

العالم - یمن

منابع وابسته به دولت مستعفی یمن (تحت حمایت عربستان سعودی) از اقدامات جدید شبه‌نظامیان امارات علیه نیروهای وابسته به این دولت خبر دادند.

پایگاه خبری «عربی-۲۱» به نقل از این منابع گزارش داد، شبه‌نظامیان موسوم به «الحزام الامنی» (کمربند امنیتی) وابسته به «شورای انتقالی» (تحت حمایت امارات) در عدن پایتخت خودخوانده دولت مستعفی، به منزل استاندار «تعز» حمله کردند.

به گفته این منابع، این عناصر پس از حمله، «نبیل شمسان» استاندار تعز و «جمیل عقلان» رئیس گارد حفاظتی شمسان و فرمانده نیروهای امنیتی تعز و چند نفر دیگر از این گارد را ربودند.

مسئولان وابسته به دولت مستعفی در تعز هم این اقدام را «تجاوز بزدلانه» نامید. این مسئولان با برگزاری نشستی، خبر دادند، در جریان ربایش شمسان، از خودروهای زرهی استفاده شده و افراد مهاجم به شدت با نیروهای حفاظتی وی درگیر شدند.

پس از این نشست بیانیه‌ای صادر و تأکید شد، این تجاوز، «خنجری بر پهلوی توافق ریاض است... و همه باید بخش نظامی و امنیتی این توافق را اجرا کنند».

عناصر وابسته به امارات، آذر ماه ۱۳۹۸ نیز «عبدالعزیز المجیدی» فرمانده لشکر ۱۷۰ نیروهای هوایی دولت مستعفی را در تعز بازداشت ربوده بودند.

این در حالی است که عناصر وابسته به ریاض و امارات به صورت نیابتی در عدن با هم درگیر هستند؛ هر چند اخیرا از تشکیل دولت ادعایی وابسته به ائتلاف ریاض در یمن خبر داده بودند.

فارس

پربیننده ترین خبرها