از غنی سازی 60 درصدی ایران نباید تعجب کرد

از غنی سازی 60 درصدی ایران نباید تعجب کرد
دوشنبه 4 اسفند 1399 - 20:57

در حالی که توافق جدید دولت ایران با مدیرکل آژانس انرژی اتمی با اعتراض امروز مجلسیان مواجه شد و ایشان از این اقدام دولت چنین برداشت کردند که "قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها" در خصوص عدم اجرای پروتکل الحاقی با دقت اجرایی نشده است، امروز رهبری ایران تاکید کردند: دولت خود را موظف به عمل به قانون می‌داند و باید به این قانون که قانون خوبی است، به دقت عمل شود. از دیدگاه ایشان آنچه امروز در میان سیاسیون و رسانه‌های ایران رخ داد حاصل یک اختلاف دیدگاه قابل حل و نه بیشتر بود، اختلاف دیدگاهی که از سویی نباید رها شود و از دیگر سو نبایستی تشدید شود.

العالم - کشکول

معنای این مساله آن است که هم بایستی مجلسیان و دیگر مخالفین تصمیم اخیر دولت در تعامل با آژانس از طرف دولت کاملا اقناع شوند و هم هر یک از دو طرف با درایت نسبت به اینکه در ورطه ای فرو بغلطند که مسائل فرعی را جایگزین مسائل اصلی کنند هوشیار باشند.

امروز رهبری در حالی در جمع نمایندگان مجلس خبرگان سخن می‌گفت که در پشت سر ایشان جمله ای از علی علیه السلام جلوه گری می کرد. در این جمله حضرت توصیه کرده اند که از دشمن خود سخت ترین پرهیز را داشته باشید. ترجمه امروز این توصیه امام علی را می‌توان در این بخش از کلام رهبری یافت که بصراحت تاکید کردند: ما برای کسب توانایی‌های هسته‌ای متناسب با نیازهای کشور مصمم هستیم و به همین علت، حد غنی‌سازی ایران ۲۰ درصد نخواهد بود و تا هرجا که لازم و نیاز کشور باشد اقدام خواهد کرد مثلاً برای پیشران هسته‌ای یا کارهای دیگر ممکن است غنی‌سازی را به ۶۰ درصد هم برسانیم.

در کلام امروز رهبری هم تکلیف امروز هم فردا و هم فرداهای پیش روی ایران در خصوص برنامه هسته ای کاملا روشن و بصراحت اعلام شد: اگر ایران تصمیم به دستیابی به سلاح هسته ای داشت او (نتانیاهو) و بزرگتر از او هم نمیتوانستند مانع شوند.

واقعیت آن است که دنیای غرب بعمد نسبت به یک مساله اساسی در خصوص توان هسته ای جمهوری اسلامی تجاهل می کند و آن اینکه فاصله ایران با آنچه غرب آن را به ابزاری برای ترساندن دنیا از ایران تبدیل کرده است تنها و تنها "فاصله ای عقیدتی" است و نه بیشتر.

پربیننده ترین خبرها