در گفتگو با العالم مطرح شد؛

اسرائیل متزلزل تر از همیشه/ ابعاد بحران انتخاباتی در رژیم صهیونیستی

اسرائیل متزلزل تر از همیشه/ ابعاد بحران انتخاباتی در رژیم صهیونیستی
سه شنبه 5 اسفند 1399 - 23:05

عضو دفتر سیاسی حزب کمونیست فلسطین گفت: برگزاری انتخابات پارلمانی برای چهارمین بار در کمتر از دو ماه دلیل بر مشکلات و بحران زیرساختی رژیم صهیونیستی است که تاکنون برون رفتی برای آن فراهم نشده است.

العالم - فلسطین

"عصام مخول" در گفت وگوی ویژه با برنامه (ضیف و حوار) شبکه العالم گفت: انتخابات پیشین دارای بحران ساختاری بود که که پیش از این نیز بوده و پس ازانتخابات آتی نیز خواهد بود زیرا رژیم صهیونیستی امکانات و شرایط خروج از تناقض های واقعی ایجاد شده مبتنی بر تناقض اصول سیاسی و استراتژی اسرائیل را ندارد.

وی افزود: هنوز طرفی در رژیم صهیونیستی نامزد نشده تا بتواند تغییرات اساسی در سیاست اسرائیل به وجود آورد و به اشغالگری اسرائیل در مناطق اشغالی سال 67 پایان داده و دولت مستقل فلسطینی در مرزهای 4 ژوئن ایجاد کند. در رژیم صهیونیستی گروه نامزدی وجود ندارد که برنامه ای داشته تا آن را اعلام کند .

عصام مخول ادامه داد: درگیری کنونی در انتخابات میان راستگرایان و راستگرایان افراطی و راست گرایان تندرو و راستگرایان فاشیست است و در راس این هرم نیز بحران و تنگنای عمیقی وجود دارد که رژیم صهیونیستی وارد آن شده و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی نمی داند چگونه از آن خارج شود .

وی افزود: رژیم صهیونیستی نمی تواند خودش را دولتی یهودی و دموکرات بداند زیرا این بحران دموکراسی اسرائیل را از بین می برد و به دیدگاه فاشیست مسلط بر رژیم و روابط خارجه رژیم با منطقه و جهان تبدیل می شود.

عصام مخول گفت: تراژدی این است که هرکس که خود را در اردوگاه صلح در رژیم صهیونیستی معرفی کند از سخن گفتن حتی درباره اشغالگری دوری می کند .

وی افزود: از سرگیری امور مستلزم این است که بدانیم مساله اشغالگری و پایان اشغالگری، فقط برای مردم فلسطین برون رفت به شمار نمی رود بلکه برای خود اسرائیلی ها نیز راه نجات است .

وی اظهار داشت: ملت فلسطین می تواند برای پایان دادن به اشغالگری مبارزه کند اما سوال این است چه کسی شهرک نشنیان را از تبعات اشغال مناطق فلسطینی و دیدگاه تجاوز و الحاق اراضی سوریه و محاصره غزه می رهاند این وضعیت همه تناقض های اسرائیل را نمایان می کند و ساختار فعلی آماده پاسخ دادن واقعی نیست تا بتواند خود اسرائیلی ها را نجات دهد .

مخول گفت : در این مرحله باید دقیق باشم و تلاش کنیم بخش هایی از اسرائیل را از وابستگی فکری و سیاسی جدا کنیم ، مشکل واقعی مشکل عربها و یهودی ها با صهیونیست هاست از این رو این پروزه صهیونیستی با این مفهوم باید برچیده شود.

وی افزود :امکان دارد پایه های رژیم صهیونیستی از داخل متزلزل شود و حوادث سالهای اخیر از اعتراض ها و بی اعتمادی شهرک نشینان اسرائیلی به رهبرانشان با توجه به شیوع کرونا و بحران فساد در دولت اسرائیل و نخست وزیر آن ، این وضعیت چالش های بی سابقه ای در برابر راستگرایان حاکم در رژیم صهیونیستی به وجود می آورد.

پربیننده ترین خبرها