رایزنی فرستاده آمریکا در امور یمن با مقامات سعودی

رایزنی فرستاده آمریکا در امور یمن با مقامات سعودی
چهارشنبه 6 اسفند 1399 - 14:23

فرستاده آمریکا در امور یمن در سفری به ریاض با مقامات سعودی دیدار و درباره تحولات یمن و راهکارهای حل بحران این کشور گفت‌وگو کرد.

العالم _ عربستان سعودی

«تیموتی لیندر کینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن روز سه‌شنبه (دیروز) با «عادل الجبیر» وزیر مشاور در امور خارجه عربستان سعودی دیدار کرد.

در این دیدار که در مقر وزارت خارجه عربستان سعودی برگزار شد، تحولات یمن مورد بررسی قرار گرفت.

طبق گزارش وبگاه «الخلیج اونلاین»، دو طرف به تبادل دیدگاه درباره موضوعات دارای اهتمام مشترک پرداختند.

فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن از روز دوشنبه سفر دوره‌ای خود به چند کشور عربی در منطقه را با هدف بررسی راهکارهای حل بحران یمن آغاز کرده است.

همچنین «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن نیز برای دیدار با مقامات سعودی و یمنی با هدف بررسی آخرین تحولات یمن و دستیابی به صلح به عربستان سعودی سفر کرده است.

لیندر کینگ اخیرا با «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی یمن و وزیر خارجه آن در ریاض دیدار کرد.

۴ فوریه (۱۶ بهمن) جو بایدن رئیس جمهور آمریکا توقف حمایت‌های این کشور از عملیات‌های نظامی در یمن از جمله قراردادهای فروش سلاح را اعلام کرد.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت اقدام به تجاوز نظامی به یمن و محاصره زمینی، هوایی و دریایی این کشور کرد. این تجاوز نظامی هیچ کدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با کشته و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

فارس

مقامات سعودی تاکنون چندین بار از تصمیم برای ایجاد آتش‌بس در یمن خبر داده‌اند؛ اما هیچ گاه از شدت حملات خود به یمن نکاسته و اقدامی برای کاهش یا رفع محاصره همه جانبه آن نکردند و در مواردی با بهره‌برداری از تاکتیک آتش‌بس بر حملات خود افزوده‌اند.

پربیننده ترین خبرها