درخواست حماس از فتح و تشکیلات خودگردان برای برگزاری آرام انتخابات

درخواست حماس از فتح و تشکیلات خودگردان برای برگزاری آرام انتخابات
پنج‌شنبه 7 اسفند 1399 - 21:22

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین،حماس، از جنبش فتح و تشکیلات خودگردان در رام الله خواست تا فضا را برای برگزاری آرام انتخابات آماده کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

حماس طی بیانه ای خطاب به جنبش فتح خواستار آزادی بازداشت شدگان سیاسی و رفع ممنوعیت آزادی رسانه ها شد و اعلام کرد:" هنوز بسیاری از رسانه ها از جمله شبکه بین المللی الاقصی و روزنامه فلسطین به دستور دولت یا رئیس جمهور فیلتر هستند."

این بیانیه افزود:" علاوه بر آن، احكام صادرشده در سال 2007 که بازوهای مقاومت را شبه نظامیان غیرقانونی به شمار آورده، هنوز لغو نشده است.اکنون زمان آن فرا رسیده که چشم خود را بر روی گذشته کاملاً ببندیم و رو به جلو و به سمت مشارکت واقعی فلسطینی پیش برویم که نظام سیاسی فلسطین را بر پایه های سالم و درست بازسازی کند".

حماس همچنین قدردانی فراوان خود را از وزارت کشور در غزه ابراز کرد که 45 اسیر محکوم یا دستگیر شده بخاطر مسائل امنیتی آسیب زننده به مقاومت را آزاد کرده بود.

این جنبش تاکید کرد که این اقدام به منزله اشتیاق حماس و دستگاه های حکومتی نوار غزه برای ایجاد فضای مثبت بیشتر در سایه نزدیک شدن به انتخابات عمومی و وفاداری به نتایج مذاکرات فوریه 2021 در قاهره است.

وزارت کشور و امنیت داخلی غزه صبح روز پنجشنبه 45 اسیر امنیتی را در راستای تقویت و آماده سازی فضای داخلی برای برگزاری انتخابات عمومی، آزاد کرد.

این وزارتخانه در بیانیه ای اعلام کرد:" مرجع قضایی نظامی و نهادهای امنیتی پرونده تعدادی از زندانیان را که به دلیل مسائل امنیتی محکوم و بازداشت شده اند، بررسی کرده و با در نظر گرفتن شرایط موجود و نزدیک شدن به زمان انتخابات، ۴۵ فرد بازداشت شده امروز صبح آزاد شدند."

این وزارتخانه بار دیگر تأکید کرد که تمام مواردی که مورد رسیدگی قرار گرفتند موارد امنیتی جنایی است و هیچ ارتباطی با فعالیت سیاسی، حزبی و عقیدتی ندارد.

پربیننده ترین خبرها