کتائب حزب الله: حملات آمریکا به مواضع گروههای مقاومت توسط عربستان و امارات تامین مالی می‌شود

کتائب حزب الله: حملات آمریکا به مواضع گروههای مقاومت توسط عربستان و امارات تامین مالی می‌شود
جمعه 8 اسفند 1399 - 20:41

کتائب حزب الله عراق از شهادت یکی از رزمندگان خود در حمله هوایی بامداد جمعه آمریکا به شرق سوریه و نزدیک مرز عراق خبر داد و گفت تا زمانی که عربستان و امارات دستمزد این حملات را می‌دهند، کشتار حافظان امنیت عراق ادامه دارد.

العالم - عراق

کتائب حزب الله عراق روز جمعه از شهادت یکی از رزمندگان خود در حمله هواپیماهای آمریکایی به مرز سوریه و عراق خبر داد.

در بیانیه این حزب آمده است که سلام زاید الشرفی از اعضای مقاومت اسلامی کتائب حزب الله که به منظور حفاظت از عراق و مردم آن در برابر باندهای تروریستی داعش در مرز بین عراق و سوریه حضور داشت، در حمله هوایی آمریکا به شهادت رسید.

بر اساس این بیانیه، شهید الشرفی عضو تیپ ۴۶ عملیات حوزه جزیره و بادیه الحشد الشعبی در منطقه القائم عراق بود که با شهادتش به خیل شهدای راه دفاع از حاکمیت و شرافت عراق پیوست.

کتائب حزب الله تاکید کرد: «دشمن آمریکایی همچنان به جنایت خود در کشتار محافظان سرزمین و مردم شریف عراق ادامه می‌دهد و مادامی که دستمزد این کشتارها از عربستان سعودی و امارات می‌آید، دست از ریختن خون بی گناهان برنمی‌دارند».

کتائب حزب الله اعلام کرد متجاوزان آمریکایی با هواپیماهایی که از پایگاه الظفره امارات برخاسته و از عربستان عبور کردند، پایگاههای الحشد الشعبی را شناسایی کردند.

در بیانیه این حزب آمده است سیاست تجاوزگرانه واشنگتن با تغییر ریاست جمهوری آمریکا، تغییر نمی کند و نقاب ها نمی تواند چهره کریه آن را بپوشاند.

کتائب حزب الله ضمن تاکید بر حق ملت عراق در پاسخ به این جنایت آمریکا گفت کشوری که خاستگاه این تجاوزهاست و به خصوص عربستان سعودی و امارات بهای آن را خواهند داد.

کتائب حزب الله افزود:پیشتر نیز هشدار داده بودیم که طرف هایی که مورد حمایت عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی هستند می خواهند توطئه ای را اجرا کنند.

به گزارش رسانه‌های عراقی، هواپیماهای آمریکایی بامداد جمعه منطقه بین «البوکمال» سوریه و «القائم» عراق در مرز میان دو کشور را هدف قرار داد.

پربیننده ترین خبرها