واکنش ونزوئلا به حمله آمریکا به سوریه/ تاسف کاراکاس از بازگشت واشنگتن به جنگ بی پایان و عدول از قوانین بین المللی

واکنش ونزوئلا به حمله آمریکا به سوریه/ تاسف کاراکاس از بازگشت واشنگتن به جنگ بی پایان و عدول از قوانین بین المللی
شنبه 9 اسفند 1399 - 08:25

وزارت خارجه ونزوئلا حمله آمریکا به خاک سوریه را محکوم کرد و این اقدام را بازگشت به جنگ بی پایان خواند.

العالم ـ آمریکا

حساب توئیتری وزارت خارجه ونزوئلا بامداد شنبه با انتشار متنی خاطرنشان کرد: کاراکاس حمله نظامی ایالات متحده به خاک سوریه را به شدت محکوم می کند و همبستگی قاطع خود با مردم و دولت آن کشور برادر را ابراز می دارد.

وزارت خارجه ونزوئلا در ادامه افزود : جای تأسف است که واشنگتن به جنگ بی پایان بازمی گردد و از دیپلماسی و قوانین بین المللی فاصله می گیرد.

جو بایدن رییس جمهوری آمریکا که یکی از مخالفان جدی اقدامات تهاجمی دولت ترامپ در خاورمیانه بود، تنها با گذشت حدود یک ماه از ورودش به کاخ سفید اولین دستور حمله نظامی به سوریه را صادر کرد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون پنجشنبه شب در بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد: به دستور رییس جمهوری بایدن، نیروهای ارتش آمریکا عصر پنجشنبه حملات هوایی علیه زیر ساخت‌های مورد استفاده گروه‌های شبه نظامی عراقی در شرق سوریه انجام دادند. وی مدعی شد که این حملات در پاسخ به حملات اخیر علیه پرسنل آمریکا و ائتلاف در عراق و تهدیدهای مداوم این افراد انجام شده است.

به دنبال اقدام نظامی آمریکا در سوریه، منتقدان دولت بایدن و کاملا هریس معاون وی را به ریاکاری و دورویی متهم کردند. در سال های 2017 و 2018 به دنبال حملات دونالد ترامپ رییس جمهوری سابق آمریکا به پایگاه هوایی سوریه و زیرساخت های این کشور، مقامات کنونی دولت آمریکا از جمله پسکی دبیر مطبوعاتی دولت بایدن و کاملا هریس معاون کنونی وی در برابر ترامپ موضع گرفته و آن حملات را خلاف مبانی قانونی و اقدام نظامی بدون مجوز علیه یک کشور مستقل ارزیابی کرده بودند اما اکنون دولت خودشان همان اقدام اشتباه ترامپ را تکرار و از آن حمایت می کنند.

پربیننده ترین خبرها