ویژه برنامه شبکه العالم؛

عملیات بزرگ ارتش یمن به قلب عربستان | شکست سامانه پدافندی آمریکا در مقابل سلاح‌های یمنی/ حمله به ریاض هشدار به متجاوزان بود

يکشنبه 10 اسفند 1399 - 14:34

حسین البخیتی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی در گفتگو با العالم اظهار داشت که ارتش یمن در مقابله با تجاوزات سعودی، وارد مرحله مقابله به مثل شده است.

العالم - یمن

البخیتی به شبکه خبری العالم گفت "عملیات بازدارندگی پنجم از جمله عملیات های بزرگی است که در آن 15 پهپاد به خدمت گرفته شده است".

وی تصریح کرد که کاملا روشن است که سامانه ضد موشکی پاتریوت آمریکا که در اختیار عربستان قرار گرفته است، شکست خورده است و سلاح های آمریکایی دیگر کارآیی لازم را در مقابل سلاح های یمن ندارد.

وی خاطرنشان کرد که ما از همان ابتدا به عربستان درباره توقف تجاوزاتش به شهرهای یمنی هشدار داده بودیم.

البخیتی همچنین تأکید کرد که ارتش یمن تمام تلاش و دقت خود را به کار گرفته است تا به غیر نظامیان آسیبی نرسد.

البخیتی به عربستان درباره خطر حملات بعدی یمن به مراکز حساس این کشور هشدار داده و گفت: عربستان باید حمله های خود را متوقف کرده و به مداخله در داخل یمن پایان دهد زیرا حمله های بزرگتری در انتظار این کشور است.

البخیتی ضمن بررسی همه راه حل های ممکن برای اینکه عربستان بتواند آبرویش را در این تجاوزات حفظ کند گفت که تنها راه حل ممکن این است که دست از تجاوز بردارد.

وی خاطرنشان کرد که مرحله فعلی، مرحله حمله به عنوان بهترین دفاع است و افزود که عملیات های زمینی بیشتری در عمق خاک عربستان اجرا خواهند شد.

کارشناسی سیاسی یمن تشریح کرد که حمله های دیروز بسیار دردناک بوده است به طوری عربستان اغلب فرودگاه های خود را به طور بی سابقه ای بسته است.

وی به تظاهرات گسترده در شهرهای یمنی اشاره کرده و گفت که این تظاهرات پیامی است برای بایدن تا بداند که ملت یمن می دانند که عامل اصلی حمله عربستان به کشورشان کیست.

وی با تمسخر اعتراف عربستان به اینکه تنها کشوری است که آماج شلیک این حجم از موشک و پهپاد قرار گرفته است گفت: آنها به بهانه حمایت از دولت فراری منصور هادی به یمن حمله کردند اما امروز کاری جز آه و ناله از آنها ساخته نیست".

شکست استراتژیک سعودی

سرتیپ عابد الثور، کارشناس نظامی و استراتژیک یمنی هم در این ویژه برنامه، خاطرنشان کرد که عملیات بازدارندگی پنجم، شاهدی بر تقویت قدرت نظامی یمن در دو بعد مادی و معنوی است.

وی به شبکه خبری العالم گفت که عربستان به مرحله شکست و ناامیدی رسیده است به طوری که از لحاظ تاکتیکی یا استراتژیک، دیگر توان شرکت در هیچ جنگی را ندارد.

وی خاطرنشان کرد که این حمله به ائتلاف متجاوز ثابت کرد که توانمندی های نظامی یمن به سطح بسیار پیشرفته ای رسیده است و عربستان دیگر توان رویارویی با آن را ندارد.

وی گفت که ائتلاف متجاوز مدعی استقبال از صلح در یمن است اما این صلح، فقط یک شعار تبلیغاتی در رسانه هاست زیرا در عمل همچنان به جنایات خود ادامه داده و مانع ورود مشتقات نفتی به این کشور می شوند. وی تأکید کرد که ملت یمن هیچ راهی جز گزینه نظامی به عنوان حق قانونی در دفاع از خود ندارد.

وی به هشدارهای رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی یمن به ائتلاف متجاوز اشاره کرد و گفت که این هشدارها گویای قدرت صنعا در وارد آوردن ضربه هایی به مراتب شدیدتر از عملیات موازنه بازدارندگی پنجم است که دیشب عمق خاک عربستان را هدف قرار داد.

222

تداوم جنگ یمن به معنای فروپاشی اقتصاد عربستان است

سرلشکر عزیز راشد کارشناس نظامی یمنی در ادامه این ویژه برنامه گفت عربستان امروز در معرض نابودی است و خطای استراتژیک بزرگی مرتکب شده و فقط با پایان حملات می تواند خود را از این تنگنا نجات دهد.

وی در گفت وگو با شبکه خبری العالم تاکید کرد: حملات مشترک نیروهای مسلح یمن ضربه مهم و قاطعی است و بیانگر این است که پدافند هوایی عربستان که از سوی کشورهای آمریکایی و اروپایی و کارشناسان صهیونیستی تجهیز می شود توانایی مقابله با این پهپادها را ندارد.

وی با خطاب قرار دادن سعودی ها گفت: شما، مردم و خودتان را در باتلاقی انداخته اید و علیرغم وعده های بن سلمان درباره طرح نیوم و ایجاد منطقه اقتصادی بزرگ، اقتصاددانان خارجی به عربستان نیامدند زیرا امنیتشان توسط پهپادهای یمنی و موشک ها در معرض تهدید است و هیچ کشوری نمی تواند اقتصاد خود را بدون امنیت بسازد.

پربیننده ترین خبرها