وحشت سعودی ها از عملیات موازنه بازدارندگی پنجم

يکشنبه 10 اسفند 1399 - 20:04

عملیات نظامی جدید نیروهای مشترک یمن "عملیات موازنه بازدارندگی پنجم"  که ریاض پایتخت عربستان را و مناطق دیگر این کشور را هدف قرار داد، بازخوردهای زیادی در شبکه های اجتماعی عربستان و یمن و سایر کشورهای عربی به همراه داشت و چندین هشتگ از جمله این هشتگ # ریاض _اکنون #ریاض #صدای انفجار در برخی از این کشورها ترند شد.

العالم – یمن

فعالان شبکه های اجتماعی به ویژه توییتر حتی پیش از اعلام ریاض یا صنعا یا انتشار اطلاعاتی از این عملیات به دلیل حجم انفجارها و پرواز شمار زیادی پهپاد در آسمان ریاض ، بر بزرگی این عملیات تاکید کردند .

چندین ویدئو نیز از لحظه رهگیری برخی از این پهپادها توسط ضد هوایی های سعودی و سقوط برخی از این پهپادها و اصابت برخی به هدفها و آتش ناشی از اصابت به هدف نیز منتشر شد.

سرلشکر یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن از اجرای عملیات موازنه بازدارندگی پنجم و اصابت ان به عمق ربستان با موشک بالستیکی و 15 پهپاد خبر داد.

سخنگوی نیروهای مسلح با صدور بیانیه ای گفت :در پاسخ به افزایش حملات بی وقفه متجاوزان و محاصره مردم عزیزمان ، سلاح پهپادی و یگان موشکی عملیات تهاجمی بزرگ و مشترکی به نام موازنه بازدارندگی پنجم درعمق عربستان انجام دادند.

وی افزود: عملیات بازدارندگی پنجم با موشک بالستیکی ذوالفقار و 15 پهپاد صماد 3 ، مواضع حساسی از ریاض را هدف قرار داد.

وی افزود: 6 پهپاد قاصف k2مواضع نظامی مناطق ابها و خمیس مشیط را هدف قرار داد و به لطف خدا این اصابت دقیق بود.

وی افزود: عملیات موازنه بازدارندگی پنجم از شامگاه شنبه تا امروز صبح ادامه داشته است.

یحیی سریع تاکید کرد : عملیات ما ادامه دارد و تا زمان ادامه تجاوزات و محاصره کشور، بیش از بیش گسترش خواهد یافت و به ساکنان هشدارمی دهیم از همه مناطق و فرودگاههای نظامی که گاهی برای اهداف نظامی استفاده می شود،دور شوند.

این در حالی است که ریاض به رهگیری برخی از این هدف ها اشاره کرد اما ائتلاف به رهبری عربستان از رهگیری موشک بالستیکی که از یمن به سوی ریاض شلیک شد و انهدام 5 هواپیمای بمب گذاری شده بدون خلبان که در حال پرواز به سوی خاک عربستان بود ، اشاره کرد.

پربیننده ترین خبرها