تل آویو در صورت درگیری با ایران گور خودش را کنده است

تل آویو در صورت درگیری با ایران گور خودش را کنده است
دوشنبه 11 اسفند 1399 - 16:29

یک فروند کشتی اسرائیلی که صاحب آن از نزدیکان یوسی کوهن رئیس موساد است مدتی قبل در بندر دمام عربستان سعودی پهلو گرفت، سپس راهی سنگاپور شد اما در دریای عمان مورد حمله طرفی ناشناس واقع شد و پس از آن، برای ارزیابی میزان خسارات وارده، به بندر راشد امارات انتقال یافت.

العالمکشکول

تمام این اطلاعات توسط رسانه های صهیونیستی و سران رژیم نقل شد و همپیمانان تل آویو در عربستان سعودی و امارات آن را تایید کردند.

پس از مدتی همین رسانه ها و مسئولین بدون ارائه هیچگونه مدرکی، ایران را به دست داشتن در این حمله متهم کردند، بنیامین نتانیاهو صرفاً گفت که این حمله توسط ایران انجام شده و بینی گانتس وزیر جنگ این رژیم گفت که حمله به کشتی نزدیک ایران انجام شده پس کار ایرانی‍‌هاست!!

کارشناسان معتقدند که داستان حمله به این کشتی، ساخته و پرداخته موساد است تا با متهم کردن ایران به تهدید مسیر دریانوردی بین المللی، مانع بازگشت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به برجام شود.

این مشابه شیوه آل سعود در شش سال جنگ علیه یمن است که هر بار در برابر مقاومت یمن شکست خورد از این شیوه استفاده کرد.

کارشناسان، برخی از کشورهای عرب حوزه خلیج فارس را تمسخر می کنند که با اسرائیل در این زمینه علیه ایران همراه شده اند تا به اصطلاح تل آویو از آنها در برابر دشمن ایرانی حمایت کند در حالیکه رژیم صهیونیستی خودش نیازمند حامی است.

به همین دلیل کارشناسان معتقدند که این حمله توسط رژیم صهیونیستی انجام شده تا بتواند از یک سو حمایت دولت بایدن را از خود به دست آورد و از سوی دیگر، ضعف سازمان اطلاعاتش که تاکنون حتی نتوانسته سرنخی درباره این حادثه به دست آورد را بپوشاند.

عده ای نیز می گویند که هدف رژیم صهیونیستی از این اقدام زمینه سازی برای ایجاد محدودیت علیه نفتکشهای ایرانی و جلوگیری از صدور نفت ایران در صورت بازگشت آمریکا به برجام و آزاد شدن صادرات این ماده برای تهران است.

آنان در این زمینه تاکید کردند که رژیم صهیونیستی در صورتیکه چنین تفکری داشته باشد، واقعا دچار توهم شده، چرا که 90 درصد نیازهایش را از دریا تامین می کند و ارتباط زمینی با جهان خارج ندارد در حالیکه ایران مانند یک قاره است، با کشورهای زیادی ارتباط زمینی داشته و بر گذرگاه های دریایی باب المندب و دریای سرخ که شریانی حیاتی تامین نیازهای اسرائیل است، اشراف دارد، به همین دلیل هر نوع درگیری دریایی رژیم صهیونیستی با ایران، باعث خواهد شد شرکتهای حمل و نقل دریایی و بیمه، یا حاضر به انتقال کالا به رژیم صهیونیستی نشوند و یا آن را با قیمتهای نجومی به این رژیم برسانند که در هر صورت، رژیم صهیونیستی با این کار گور خودش را کنده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها