بعد از ۹ ماه در اندونزی

کشتی باری به گل نشسته ایران مجددا شناور شد

کشتی باری به گل نشسته ایران مجددا شناور شد
سه شنبه 12 اسفند 1399 - 14:52

کشتی باری ایرانی "شهراز" که از اواخر اردیبهشت ماه امسال در آبهای بیرون از سواحل جزیره باتام اندونزی گرفتار شده بود، امروز در عملیاتی با دخالت چندین شناور دیگر مجددا شناور شد.

العالم - ایران

به گزارش پایگاه خبری اسپلش‌۲۴۷ اندونزی،‌ تصاویر به دست آمده نشان می‌دهد که کارهای تعمیراتی قابل ملاحظه‌ای روی این کشتی ایرانی به گل نشسته انجام شده و آماده حرکت شده است.

براساس این گزارش، پیش از اینکه شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران مجددا بهره‌برداری از این کشتی را مد نظر قرار دهد باید ارزیابی‌هایی برای تعمیرات بیشتر آن انجام شود.

کشتی باری شهراز و یک کشتی متعلق به شرکت کشتی رانی اندونزی به نام سامودرا ساکتی۱ در ۱۰ ماه مه در تنگه سنگاپور در جنوب جزیره سنت جان در نزدیکی یکدیگر به گل نشستند. این دو کشتی یک مسیر را می پیمودند و احتمالا سعی می‌کردند از برخورد با یکدیگر دوری کنند.

در ۱۱ ماه مه، هر دو کشتی در همان موقعیت قبلی قرار داشتند و وضعیت آنها تغییری نکرده بود. کشتی باری شهراز از پورت کلانگ حرکت کرده و به سمت بندر یانگشان چین می رفت. کشتی سامودرا هم از بلاوان اندونزی عازم بندر بایا بود.

شش ماه بعد از اینکه این کشتی ایرانی زمین‌گیر شده بود یک کشتی باری یونانی دیگر ماه نوامبر گذشته (آذر ماه) به شهراز برخورد کرده بود. کشتی کانتینر "تینا ۱" با ظرفیت باری ۵ هزار و ۵۷۶ "تیو" teu در بیرون از سواحل باتام اندونزی به یک کشتی باری لنگر انداخته دیگر برخورد کرد.

آخرین عکس هایی که در ۱۱ ماه مه از کشتی های به گل نشسته شهراز و سامودرا به دست رسیده نشان می‌دهد مسلما یک برخورد وجود داشته و در بدنه کشتی شهراز شکافی ایجاد شده و قسمت چپ این کشتی که محل ورود کالاهاست ترک هایی برداشته است. با توجه به عکس ها به نظر می رسد بدنه کشتی شهراز به شدت آسیب دیده باشد.

کشتی تینا-۱ تحت مالکیت شرکت کشتیرانی "تکنومار" یونان و تحت اجاره شرکت"مارسک" که سنگاپور را به مقصد جاکارتا ترک کرده بود به کشتی باری "شهراز" برخورد کرد.

در هر حال با تلاش هایی که تاکنون برای تعمیر و راه اندازی شهراز انجام شده است، این کشتی به گل نشسته ایرانی امروز بار دیگر در آب های ازاد شناور شد تا به مقصد تعیین شده برای خود برسد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها