ملت فلسطین تقصیرکار است!

 ملت فلسطین تقصیرکار است!
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 07:33

ساکنان شهر شیخ زاید نوار غزه به ویژه ساکنان مجتمع مسکونی شیخ زاید از شنیدن خبر عادی سازی روابط امارات با رژیم صهیونیستی غافلگیر شدند.

العالم - كشكول

اما آیا بنیانگذار امارات تا این حد مهربان است که در صدد گرفتن حقوق آنان از اشغالگران اسرائیلی و کسانی است که این رژیم را آورده اند ،منظور استعمارگران بریتانیایی است که 2 دسامبر 1971 این منطقه خلیج فارس را اشغال کردند و بعدها پس از نشست 7 حاکم امارات در کاخ دبی (حاکمان ابوظبی، دبی، الشارجه، الفجیره، ام القیوین و عجمان) امارات نام گذاری شد و سند یکپارچگی خود را امضا کرده و ظاهرا از بریتانیا مستقل شدند.

ملت فلسطین تقصیرکار است

در دو روز اخیر هشتگ عبدالباری عطوان و زاید بن سلطان در پایگاههای اجتماعی و به ویژه توییتر فعال شده و کاربران دو هشتگ را با ویدئوی تکراری قدیمی عبدالباری عطوان منتشر کردند که وی از زیاد بن سلطان دلیل کمک نکردن کشورهای عربی به فلسطینیان را می پرسد.

در اینجا زاید در پاسخ به جای کمک به ملت فلسطین،آنان را مقصر می داند و می گوید آشکارا می گویم ، ملت فلسطین خودشان مقصر هستند یعنی این جمله را بدون هیچگونه لفافه و ابهامی به عطوان خبرنگار فلسطینی می گوید.

اظهارات بن سلطان بیانگر تفکر واقعی این قوم از زمان تاسیس امارات تا امروز است و پیش از این نیز عادی سازی مستقیمی با رژیم اشغالگر سرزمین های عربی اسلامی بدون ذره ای خجالت شکل گرفته بود و عربها از زمان اشغال تا امروز بدون علنی کردن به آنان کمک کرده بودند .

مروری برگذشته

شیخ زاید بن سلطان آل نهیان که سال 2004 فوت کرد این منطقه مسکونی در شمال نوار غزه نزدیک اردوگاه جبالیا را به آوارگان فلسطینی داد که 62 میلیون دلار هزینه برداشت اما این مساله نمی تواند عادی سازی امارات با قاتلان فلسطینیان، لبنان و متجاوزان به سوریه و حتی عراق را ببخشد.

زیرا این کشور عربی مقدار کمی از دلارهای نفتی را که مستقیم به جیب استعمارگر واقعی بریتانیا می رود خرج این مجتمع مسکونی کرده وگفتنی است افکار عمومی این مجتمع های مسکونی فلسطینی نسبت به شیخ زاید ولی عهد ابوظبی و شیخ محمد بن زاید ال نهیان پس از اعلام امارات در 13 اگوست 2020 مبنی بر اینکه اولین کشور عربی خلیج فارس است که توافق عادی سازی را با رژیم صهیونیستی امضا می کند،خشمگین است . توافقی میان رژیم غیر قانونی صهیونیستی و امارات یک ماه پس از عادی سازی بحرین و سپس سودان.

بدین ترتیب امارات سومین کشور عربی است که پس از مصر سادات و کمپ دیوید 1979 و اردن ملک حسین و وادی عربه سال 1994 ، توافق صلح با دولت اشغالگر را امضا می کند و اولین کشور واقع در خلیج فارس است که به عادی سازی علنی روی می آورد البته پس از اینکه مدتی مخفی بوده است .

اکثر ساکنان غزه که افزون بر دو میلیون نفر هستند و همگی به کمک های بشردوستانه فوری نیازمند هستند در محکوم کردن اقدام عادی سازی خفت بار امارات ساکت ننشستند.

ماهر حمیده (57 ساله ) ساکن شهر شیخ زاید گفت کمک به فلسطینیان این حق را به امارات نمی دهد تا با اسرائیل که دشمن می داندش ، صلح کند.

نوار غزه با 360 کیلومتر مربع مساحت از سالها در محاصره این رژیم نامشروعی است که وزارت مستعمرات بریتانیا ان را به وجود آورده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها