به دنبال تهدید طرفداران ترامپ؛

تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان کنگره آمریکا افزایش یافت

تدابیر امنیتی در اطراف ساختمان کنگره آمریکا افزایش یافت
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 07:24

پلیس کنگره آمریکا اعلام کرد که هفته جاری تدابیر امنیتی در اطراف کنگره این کشور به خاطر «اطلاعات نگران کننده» افزایش می‌یابد.

العالم ـ آمریکا

به گزارش تارنمای هیل، پلیس کنگره بامداد چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: بر اساس اطلاعاتی که دریافت کرده ایم گام های فوری برای تقویت موضع امنیتی و شمار نیروها را افزایش داده ایم.

در هفته های اخیر به دلیل مواضع گروه «کیو انان» نگرانی هایی درباره حمله به کنگره ایجاد شده است. این گروه مدعی است که چهارم مارس (۱۴ اسفند) روز تحلیف دونالد ترامپ برای دور دوم ریاست جمهوری خواهد بود.

با نزدیک شدن به تاریخ ادعایی ۴ مارس (چهارم اسفندماه) که گروه راست‌ افراطی موسوم به «کیو-ِانان» بر این باورند «دونالد ترامپ» در این تاریخ بار دیگر رئیس‌جمهور ایالات متحده خواهد شد، پنج هزار عضو گارد ملی آمریکا در نزدیکی کنگره آمریکا در «واشنگتن دی سی» به حالت آماده باش درآمدند.

برخی مقام های امنیت آمریکا گفته اند که تاکنون نشانه ای دال بر ورود گروه های خشونت طلب به واشنگتن دی سی نیافته اند، با این حال، پلیس کنگره در یک اقدام احتیاطی تدابیر امنیتی را افزایش می دهد.

به گزارش ایرنا، پس از حمله ششم ژانویه هواداران ترامپ به ساختمان کنگره، شمار نیروهای پلیس در این ساختمان افزایش یافته و برخی از نیروهای گارد ملی نیز به آنها پیوسته اند. همچنین اطراف این ساختمان نیز حصارکشی شده است.

پلیس کنگره همچنین شمار نیروهای خود را در ۳ فرودگاه محلی افزایش می دهد تا اعضای کنگره بتواند با امنیت سفر کنند.

پربیننده ترین خبرها