اسرائیل و ائتلاف با عرب‌های سازشکار!

اسرائیل و ائتلاف با عرب‌های سازشکار!
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 14:01

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در جریان بازدیدش از گذرگاه واقع در مرزهای نوار غزه، از تلاش‌ها برای تشکیل ائتلافی نظامی- امنیتی میان این رژیم و کشورهای عربی خلیج‌فارس خبر داد؛ ائتلافی که در چارچوب همگرایی مورد حمایت آمریکا و برای مواجهه با آنچه "تهدیدهای ایران علیه امنیت منطقه" ادعا می‌شود، تشکیل خواهد شد.

العالم - درگوشی

ناظران افشاگری "بنی گانتز" را غافلگیرکننده نمی‌دانند، روابط مستحکم و پیچیده میان برخی از رژیم‌های عربی خلیج‌فارس و رژیم اشغالگر، سنتی است و توافقات و ائتلاف‌هایی که گانتز درباره آنها سخن گفته از مدت‌ها پیش در جریان بوده و اکنون نیز در جریان است اما محرمانه. کشورهایی مانند عربستان سعودی، امارات و بحرین همواره در رکاب اسرائیل بوده‌اند و باید این روابط از حالت محرمانه خارج و روزی علنی شود.

برخی از این رژیم‌های عربی که توسط بریتانیای استعمارگر بر ملت‌های منطقه تحمیل شده‌اند رژیم‌های مزدور و خدومی هستند که مهم‌ترین ماموریت‌شان دفاع از منافع غرب در منطقه و به‌ویژه منافع اسرائیل است و میزان پایبندی‌ رژیم‌های به انجام این ماموریت را که از سوی اربابان غربی‌شان موظف به آن شده‌اند، فداکاری‌ها و قربانی کردن ملت‌های‌شان و نیز اقتصاد شکننده آنها به خوبی نشان می‌دهد.

اگر چه منافع رژیم صهیونیستی که از سوی ایران و محور مقاومت خطری موجودیتی علیه خود احساس می‌کند، اقتضا می‌کند که کل جهان را علیه ایران و محور مقاومت بسیج کند، پس عربستان سعودی، امارات و بحرین از تشکیل ائتلاف نظامی- امنیتی با اسرائیل چه اهداف و منافعی را دنبال می‌کنند؟ منافع ملت‌های این منطقه در ضدیت و دشمنی با ایران، که کشوری همسایه، مسلمان و صلح‌طلب است و پیوندها و مشترکات ریشه‌ای تاریخی، دینی و جغرافیایی با هم دارند، چیست؟ چرا این رژیم‌ها منافع ملت‌های‌شان را در معرض خطر قرار می‌دهند و کشورهای‌شان را در جبهه‌ای مشترک و واحد با رژیمی جنایتکار و نژاد پرست که منطقه را تهدید می‌کند، قرار می‌دهند؟

پاسخ مشخص است؛ ملت‌های منطقه هیچ منفعتی از اقدامات حکومت‌های متبوعشان ندارند و نمی‌توانند بپذیرند که منافع‌شان در چارچوب منافع اسرائیلِ جنایتکار، غاصب و نژادپرست است. آنها همچنین هرگز امنیت و ثبات‌شان را به خاطر "امنیت و ثبات اسرائیل" در معرض خطر قرار نمی‌دهند. تمامی تحرکات رژیم‌های سعودی، امارات و بحرین در چارچوب ماموریتی صورت می‌گیرد که در بدو تاسیس‌شان به آنها محول شده است. اگر این رژیم‌ها از اراده‌ای مستقل و آزادی برخوردار بودند هرگز در برابر کشور همسایه و مسلمان، اینگونه جبهه‌آرایی نمی‌کردند.

دلیل تلاش‌ها برای تشکیل ائتلاف نظامی و امنیتی با دشمن امت اسلام را نمی‌توان با ادعاهای پوچ رژیم‌های عربی سازشکار، مانند "تهدید ایران"، توجیه کرد بلکه دلیل اصلی، انجام ماموریت و وظیفه محول شده است که به خاطر محافظت از اسرائیل، تمامی امکانات و توانمندی‌های‌شان را به‌کار گرفته‌اند آن هم در شرایطی که این رژیم اشغالگر در ضعیف‌ترین مرحله عمر منحوسش قرار دارد و از تمامی جبهه‌ها توسط محور مقاومت محاصره شده است. لذا اسرائیل در این شرایط سخت پشتیبانی جز رژیم‌های مرتجع و بدوی عربی ندارد و چه بسا آنها را به عنوان اهرم فشار علیه ایران و محور مقاومت به خدمت بگیرد. حال و روز اسرائیل و رژیم‌های ناکام سعودی، امارات و بحرین مانند شخصی است که در دریا غرق شده و برای نجات‌شان به قایقی سوراخ متوسل شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها