سوری‌ها محروم از ابتدایی‌ترین امکانات معیشتی!

سوری‌ها محروم از ابتدایی‌ترین امکانات معیشتی!
چهارشنبه 13 اسفند 1399 - 22:52

فقر و گرسنگی، مناطق شمالی سوریه را که سال‌هاست تحت اشغالگری آمریکا و ترکیه است، درنوردیده و آنها همچنین در معرض جنگی قرار دارند که زندگی‌شان را نابود کرده و همین وضعیت باعث شده است این مردم دچار تنازع بقا شوند.

العالم- کشکول

مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره تداوم تروریسم، فقر و نقض حقوق بشر در سوریه به‌ویژه در شمال این کشور هشدار داده و خواستار برقراری عدالت و صلح شده است. ولی این نهاد بین‌المللی که شاهد نابودی ملت‌ها و آواره شدن بیشتر آنها از وطن‌شان است درباره کدام تروریسم، صلح و نجات سخن می‌گوید؟!

شبح ناامنی در مناطق نفت‌خیز سوریه، که تحت اشغال آمریکا قرار دارد، زنگ خطر را به صدا درآورده است. بنابراین سازمان ملل هشدار می‌دهد و می‌گوید که این شبح این بار ممکن است وحشت را در سرتاسر سوریه را درنوردد و این کشور را در معرض سرقت، آوارگی و کشتار قرار دهد ولی روحیه میهن‌پرستی هنوز در آسمان سوریه همچنان نمود می‌کند و گام‌های خود را جلو می‌برد.

این واقعیت تلخ در حالی رخ می‌دهد که اقتصاد سوریه دچار رکود عمیق شده و ارزش پول ملی آن در سایه تحریم‌های شدید آمریکایی و غربی و نیز سیاست‌های خصمانه آنها بسیار کاهش یافته است. کودکانی را می‌بینی که منتظر آینده‌ای مبهم هست و در اوج ناامیدی به‌سر می‌برند و شیوع ویروس کرونا، وضعیت مردم سوریه را وخیم‌تر کرده است.

در مواجهه با این نارضایتی و ناامیدی ملت و دولت سوریه از جنگ کثیف و واقعیت تلخ کشور، نهادهای بین‌المللی از جمله سازمان ملل مواضع مختلف‌شان را تکرار و بر درستی سیاست‌های خود تأکید می‌کنند.!

در حالی‌که زندگی در سوریه در میانه آتش جنگ و فقر اقتصادی شکل می‌گیرد، ایران و روسیه قدم در بازارهای سوریه گذاشته و فقر مطلق و کمبود گسترده مواد غذایی در این کشور را از بین برده‌اند و همین امر باعث شده که زندگی در سوریه جانی دوباره بگیرد و دمشق بازگشت آوارگان سوری به کشورشان و مشارکت سوری‌ها در عملیات بازسازی را خواستار شود.

خلاصه آنکه نور امید، هر چند نامرئی، در انتهای تونل بحران اقتصادی در سوریه دیده می‌شود و نظام دمشق اجرای پروژه‌های بزرگی که مرتبط با بخش‌های مختلف اقتصادی است، در دستور کار قرار داده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها