علل و ابعاد تظاهرات در لبنان

علل و ابعاد تظاهرات در لبنان
پنج‌شنبه 14 اسفند 1399 - 19:49

کارشناسان و ناظران اقتصادی می‌گویند قیمت دلار در لبنان به حد افسار گسیخته‌ای به بیش از 10 هزار لیره افزایش یافته و همین کاهش ارزش پول ملی مهم‌ترین دلیل ازسرگیری تظاهرات اعتراضی در این کشور است.

العالم- نظرکده

کارشناسان اقتصادی می‌گویند، قدرت خریدم مردم لبنان تقریبا 90 درصد کاهش یافته و باعث خشم مردم و برگزاری تظاهرات اعتراضی شده است.

کارشناسان اقتصادی تأکید می‌کنند، احتمالا برخی احزاب سیاسی با این تظاهرات موج‌سواری کنند ولی عامل اساسی این تظاهرات کاهش قدرت خرید شهروندان است.

برخی مسولان در جریان "آزاد ملی" می‌گویند، اوضاع وخیم در لبنان مساله امروز و دیروز نیست بلکه نتیجه سیاست‌های دولت‌ها است.

مسئولان در جریان "آزاد ملی" معتقدند، لبنان امروز نیازمند دولت نجات ملی جهت برون‌رفت از بحران اقتصادی است.

این مسئولان تصرح کردند، اعتراضات مردمی طبیعی است ولی بستن راه‌ها، آتش زدن لاستیک‌ها و توهین به نهادهای امنیتی و ریاست‌جمهوری بی‌نتیجه است و باید معترضان ماهیت مسالمت‌آمیز تظاهرات را حفظ کنند.

برخی نمایندگان در پارلمان لبنان نیز می‌گویند، اوضاع اقتصادی برای شهروندان لبنانی طاقت‌فرسا و غیرقابل تحمل شده است و مردم حق دارند صدای اعتراضات خود را به گوش دولت برسانند. انباشت بحران‌ها از سال گذشته و عدم بررسی آنها وضعیت کشور را به سمت فروپاشی سوق داده است.

نمایندگان پارلمان افزودند، موضوع دلار چیز جدیدی نیست بلکه بحرانی قدیمی است ولی عدم رسیدگی به آن، بحران در کشور را تشدید کرده است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها