شکایت دومین نماینده دموکرات کنگره از ترامپ و جولیانی

شکایت دومین نماینده دموکرات کنگره از ترامپ و جولیانی
شنبه 16 اسفند 1399 - 07:59

دومین نماینده دمکرات کنگره آمریکا از ترامپ و جولیانی به اتهام «نقض حقوق شهروندی» شکایت کرد.

العالم - آمریکا

به گزارش شبکه خبری العالم به نقل از آسوشیتدپرس، یک نماینده دمکرات کنگره آمریکا روز جمعه شکایتی را علیه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده و وکیل او، رودی جولیانی، در دادگاه فدرال واشینگتن به جریان انداخت.

این دومین پرونده شکایتی است که در سه هفته گذشته علیه رئیس‌جمهور پیشین و متحدانش به ثبت می‌رسد.

این دادخواست که در دادگاه فدرال واشینگتن تنظیم شده است، اتهاماتی را علیه دونالد ترامپ، رودی جولیانی، دونالد ترامپ جونیور، پسر ارشد ترامپ و مو بروکس، نماینده جمهوری‌خواه کنگره، مطرح کرده است.

اریک سوال‌ول، عضو دمکرات کنگره و پدیدآورنده این دعوای حقوقی معتقد است که «پیامدهای مستقیم و پیش‌بینی‌پذیر» حمله به ساختمان اصلی کنگره آمریکا، نتیجه «اقدامات غیرقانونی» ترامپ و متحدانش قلمداد می‌شود.

سوال‌ول از حامیان طرح استیضاح دونالد ترامپ در ماه گذشته بود. اما سنای آمریکا در نهایت، ترامپ را از اتهام تحریک به شورش علیه کنگره تبرئه کرد.

حدود سه هفته پیش، بنی تامپسون، دیگر نماینده دمکرات کنگره آمریکا و رئیس کمیته امنیت ملی این مجلس، شکایتی را با اتهاماتی مشابه علیه ترامپ و وکیلش در یکی از دادگاه‌های واشینگتن به ثبت رساند.

دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری نوامبر گذشته مقابل جو بایدن، رقیب دمکرات خود، شکست خورد اما نتیجه انتخابات را نپذیرفت و مدعی تقلب در انتخابات شد؛ ادعایی که در نهایت منجر به حمله گروهی از هواداران خشونت‌طلب او به کنگره در روز ششم ژانویه (۱۷ دی‌ماه) و مرگ پنج نفر از جمله یک مامور پلیس شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها