واکنش منصف المرزوقی به تحقیر مردم تونس از سوی امارات

واکنش منصف المرزوقی به تحقیر مردم تونس از سوی امارات
شنبه 16 اسفند 1399 - 08:53

رییس جمهور پیشین تونس به دنبال تحقیر مردم این کشور از سوی امارات، از مقام های این کشور خواست تا واکسن های کرونای اهدایی امارات متحده عربی را پس دهند.

العالم ـ تونس

به گزارش القدس العربی، منصف المرزوقی رییس جمهور پیشین تونس روز جمعه خواستار پس دادن واکسن های کرونایی شد که امارات متحده عربی با اهدای آن به ریاست جمهوری تونس، در تلاش برای بهره برداری تبلیغاتی از این مسأله برای خود و تحقیر ملت تونس است.

رسانه های اماراتی با انتشار مطالبی از شادی گسترده مردم تونس به خاطر دریافت واکسن کرونا و کمک های اهدایی ابوظبی خبر داده و خاطرنشان کرده بودند که امارات متحده عربی همواره از کشورهای نیازمند حمایت می کند.

انتشار این گزارش ها موجی از محکومیت ها را در تونس به همراه داشت به طوری که عبداللطیف المکی وزیر بهداشت سابق تونس از دولت این کشور خواست تا واکسن های اهدایی امارات را پس دهند.

المرزوقی گفت: با پیشنهاد عبداللطیف المکی موافقم و در خشم مردان و زنان تونسی سهیم هستم. واکسن های حکام امارات را به آن ها برگردانید. تونسی ها زیر بار این منت خفت بار نمی روند. شما دشمن سر سخت آزادی ملت و امت ما هستید.

اهدای یک هزار دوز واکسن کرونا از سوی امارات متحده عربی به قیس سعید رییس جمهور تونس، جنجال گسترده ای را در تونس به همراه داشت؛ به ویژه اینکه ریاست جمهوری تونس این موضوع را برای بیش از چهار ماه مخفی کرده بود و این مساله برای نخستین بار از سوی سفیر ابوظبی در این کشور اعلام شد و رسانه های اماراتی نیز به صورت گسترده ای برای تبلیغ حکام خود از آن استفاده کردند.

پربیننده ترین خبرها