نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن در ساحل سد مأرب + تصاویر

نیروهای ارتش و کمیته مردمی یمن در ساحل سد مأرب + تصاویر
يکشنبه 17 اسفند 1399 - 17:21

نیروهای یمنی با تقویت سلطه خود بر اکثر مناطق سلسله جبال القبلی، یکی از مهم ترین کلیدهای شهر مأرب را در دست گرفته اند.

العالم - یمن

این تحولات نشان دهنده این است که نبرد آزادسازی شهر مأرب ، وارد مرحله ای دراماتیک تر می شود . به ویژه اینکه سلطه بر البلق الوسط که درگیری ها اخیرا به آنجا منتقل شده و کرانه شرقی سد مأرب ، همه خطوط امدادرسانی به نیروهای طرفدار ائتلاف متجاوز را قطع خواهد کرد.

دراین حال، اطلاعات واصله از سوی مراکز تصمیم گیرنده در پایتخت یمن، حاکی از آن است که اقدامات اولیه حتی برای پس از بازپس گیری این استان به طور کامل، درحال انجام است و این درحالیست که عملیات حمله به عمق خاک سعودی با هدف تنگ کردن عرصه بر این کشور که خود را از چند جهت تحت محاصره و درتنگنا می بیند، ادامه دارد.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن، در 72 ساعت گذشته، توانستند سلطه خود را بر سلسله جبال البلق القبلی را که از سمت شمال غرب مشرف بر شهر مأرب است، تشدید کنند و به دنبال درگیری های شدید با نیروهای طرفدار عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری فراری یمن، و پس از سلطه بر حدود 70 درصد از دریاچه سد، توانستند درگیری ها را به البلق میانه واقع در ساحل جنوبی سد مأرب منتقل کنند وسپس ، درگیری ها را از شرق جبهه صرواح در غرب مأرب به دورترین نقطه جنوب شرق صرواح منتقل کنند.

با توجه به اهمیت راهبردی جبال البلق که زمینه را برای به کنترل درآوردن الطلعه الحمراء وتپه المصارعه ( آخرین تپه های اطراف شهر مأرب ) فراهم می کند، نیروهای هادی که همچنان بخش هایی را از سلسله جبال البلق القبلی را تحت کنترل خود دارند، طی دو روز گذشته، تلاش کرده اند تا بلندی هایی را که به دست نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی افتاده است، از کنترل آن ها خارج کنند و دراین حال، درگیری های شدید روی داد که دو طرف در آن از انواع مختلف سلاح ها استفاده کردند و بیش از 20 ساعت به طول انجامید، وطی این درگیری ها، چند فرمانده نظامی عالیرتبه از نیروهای هادی کشته شدند.

پیشرفت نظامی جدید در اطراف شهر مأرب ، موجب سقوط باقیمانده خطوط دفاعی نیروهای هادی در آنجا شد و این نیروها به شدت دستپاچه شدند. همچنین بخش های غربی سد مأرب تا سد قدیمی هم به کنترل نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی درآمد و درگیری ها به مناطق الاشراف و منطقه الجفینه منتقل شد.

نیروهای ارتش یمن با سلطه بر جبال البلق الاوسط و ساحل شرقی سد مأرب، زمینه رسیدن خود به خط ارتباطی میان شبوه و مأرب را فراهم کردند و بدین ترتیب ، همه خطوط امدادرسانی نظامی به نیروهای هادی از استان های جنوبی و از جبهه های جنوب شهر قطع شد.

پربیننده ترین خبرها