انصارالله: دیدار غیرمستقیم با هیئت آمریکایی مثبت نبود

انصارالله: دیدار غیرمستقیم با هیئت آمریکایی مثبت نبود
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 03:27

یک عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن درباره دیدار اخیر نمایندگان انصارالله با هیئت آمریکایی در عمان گفت: این دیدار به صورت مستقیم برگزار نشد و فضای نشست نیز مثبت نبود.

العالم- یمن

«محمد البخیتی» عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن درباره دیدار نمایندگان انصارالله با مقامات آمریکایی در مسقط پایتخت عمان گفت: این دیدار به صورت مستقیم نبوده است بلکه از طریق طرف ثالث و با واسطه انجام شده است.

وی افزود: فضای نشست نیز مثبت نبود چرا که آمریکائیها خواستار پایان یافتن یکطرفه جنگ بودند؛ چیزی که ما آن را رد کردیم.

خبرگزاری رویترز هفته گذشته گزارش داد که مقامات آمریکایی و مسئولان دولت نجات ملی یمن (مستقر در صنعاء) در پایتخت عمان، گفت‌وگو کرده‌اند.

به گفته این خبرگزاری مقامات آمریکایی در این نشست از ارتش و کمیته‌های مردمی یمن خواسته‌اند تا عملیات آزادسازی مأرب را متوقف کنند و دولت صنعاء نیز با عربستان سعودی به گفت‌و‌گو بنشیند.

البخیتی در ادامه با اشاره به پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در جبهه مارب نیز گفت: نبرد در مارب در روند جنگ و درگیریهای میدانی تعیین کننده است.

طبق گزارش رسانه‌های یمنی، نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن به صورت برق آسا در جبهه‌های مختلف مارب در حال پیشروی هستند و نیروهای وابسته به ریاض با وجود حمایت هوایی و به خدمت گرفتن تکفیریها در حال عقب نشینی و از دست دادن مواضع خود در این استان هستند.

عضو دفتر سیاسی جنبش حزب الله درباره توان نظامی انصارالله نیز گفت: ما اکنون قادر به ساخت انواع سلاحها و تجهیزات نظامی هستیم، از سلاح بگیر تا هواپیماهای بدون سرنشین.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها