تقلای کوچک نمایی حمله یمن به بزرگ ترین بندر نفتی جهان در عربستان / توسل ریاض به ادبیات رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات تلافی جویانه یمن

تقلای کوچک نمایی حمله یمن به بزرگ ترین بندر نفتی جهان در عربستان / توسل ریاض به ادبیات رژیم صهیونیستی در واکنش به حملات تلافی جویانه یمن
دوشنبه 18 اسفند 1399 - 09:25

سخنگوی وزارت دفاع عربستان سعودی حملات ترکیبی نیروهای مسلح یمن به تاسیسات شرکت نفتی آرامکو و همچنین بندر «راس التنوره» از بزرگ‌ترین بنادر نفتی دنیا را در حالی تایید کرد که در صدد کوچک نمایی این حملات گسترده برآمد.

العالم ـ عربستان سعودی

وزارت دفاع عربستان سعودی خبر عملیات نظامی یکشنبه نیروهای مسلح یمن را که با 14 پهباد و 8 موشک بالستیک به شرکت نفتی آرامکو و بزرگ ترین بنادر نفتی دنیا در عمق خاک سعودی صورت گرفت، در حالی تایید کرد که این حملات را به زعم خود شکست خورده توصیف کرد.

ترکی المالکی سخنگوی رسمی وزارت دفاع عربستان سعودی مدعی شد که یکی از محوطه‌های مخازن نفت در بندر «راس تنوره» در منطقه الشرقیه در معرض یک حمله شکست خورده توسط یک هواپیمای بدون سرنشین قرار گرفت که از سمت دریا می‌آمد و همچنین تلاش شده بود که تأسیسات شرکت «آرامکو» در ظهران نیز هدف گرفته شود.

وی پاسخ یمنی‌ها به تجاوزهای مکرر ائتلاف سعودی علیه زیرساخت‌های یمنی را تروریستی و بزدلانه خواند و در تناقضی آشکار درحالی که این حملات را شکست خورده توصیف کرده بود، گفت که این حملات امنیت عربستان سعودی و ظرفیت‌های اقتصادی آن را هدف نگرفته؛ بلکه شاهرگ اقتصاد دنیا و منابع نفتی و امنیت جهانی انرژی را هدف گرفته است.

المالکی در عین حال مدعی شد که عربستان سعودی پهپاد و موشک بالستیکی را که برای حمله به تاسیسات نفتی آرامکو در ظهران نیز شلیک شده بود، قبل از رسیدن به هدف منهدم کرده است.

سخنگوی رسمی وزارت دفاع عربستان سعودی با توسل به ادبیات رژیم اشغالگر که همواره درمواجهه با پاسخ مقاومت در برابر جنایات این رژیم ندای مظلومیت و در خطر قرار گرفتن امنیت جهانی ناشی از خطر تروریسم سر می دهد، خاطرنشان کرده که "ریاض اقدامات لازم و بازدارنده را برای حفاظت از امنیت جهانی انرژی به کار خواهد گرفت تا چنین حملات تروریستی متوقف و ثبات منابع انرژی و امنیت صادرات نفت و دریانودی و تجارت جهانی تضمین شود."

ارتش یمن یکشنبه شب از عملیات گسترده ترکیبی پهپادی و شلیک موشک بالستیک به اهداف نظامی و حیاتی در عربستان سعودی در چارچوب حق طبیعی و مشروع برای مقابله با تشدید تجاوزها و محاصره این کشور از سوی ریاض خبرداد.

سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن به دنبال حملات یکشنبه به تاسیسات نظامی و حیاتی عربستان سعودی با انتشار بیانیه ای، اعلام کرد: با یاری خداوند، یگان موشکی و پهبادی ارتش یمن، موفق شدند عملیات تهاجمی گسترده را با 14 پهباد و 8 موشک بالستیک اجرا کنند.

وی افزود : از جمله پهبادها و موشک هایی که در این عملیات گسترده مورد استفاده قرار گرفت، می توان به 10 پهباد صماد 3 و یک موشک ذوالفقار اشاره کرد.

یحیی سریع اظهار داشت : عملیات توازن بازدارندگی ششم، شرکت آرامکو در بندر رأس التنوره و برخی مواضع نظامی دیگر را در منطقه الدمام هدف قرار داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بیان داشت: برخی مواضع نظامی دیگر در عسیر و جیزان با 4 پهباد نوع قاصف 2k و هفت موشک بدر هدف قرار گرفت که کاملا به مواضع یاد شده اصابت کرد.

وی تاکید کرد: عملیات توازن بازدارندگی شش، در چارچوب حق طبیعی و مشروع برای مقابله با تشدید تجاوزها و محاصره فراگیر صورت می گیرد.

یحیی سریع به نظام سعودی هشدار داد که درصورت ادامه تجاوز و محاصره با عملیات دردناک نیروهای یمنی مواجه خواهد شد.

عربستان سعودی به همراه متحدانش از ششم فروردین 1394 با حمایت آمریکا جنگ تمام عیاری را علیه همسایه اش یمن آغاز کرد. ائتلاف تحت فرماندهی عربستان در طول سالیان حمله به یمن، با استفاده از جنگنده‌ها و کشتی‌های جنگی هزاران غیرنظامی این کشور را به خاک و خون کشیده و اقتصاد شکننده آن را نابود کرده است.

سعودی‌ها هزاران حمله هوایی به بیمارستان‎ها، مراسم عروسی و مراسم تشییع جنازه در مناطق تحت کنترل نیرو‌های یمنی انجام داده‌اند. معمار این جنگ، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی با رویای پیروزی سریع وارد این جنگ شد، اما این رویا به سرعت رنگ باخت و با گذشت حدود شش سال نتوانسته خود را از این باتلاقی که گرفتارش شده، نجات دهد.

پربیننده ترین خبرها