سخنگوی بورل: مذاکرات فشرده‌ای درخصوص برجام در جریان است

سخنگوی بورل: مذاکرات فشرده‌ای درخصوص برجام در جریان است
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 16:42

سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به تلاش‌های اروپا در خصوص برجام، تصریح کرد که مذاکرات فشرده‌ای برای بازگشت این توافق به مسیر اصلی در جریان است.

العالم ـ اروپا

پیتر استانو سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، روز چهارشنبه در جلسه توجیهی با خبرنگاران اشاره کرد جوسپ بورل به طور پیوسته با تمام طرف‌های مرتبط در خصوص برجام در تماس است.

وی افزود که از هفته گذشته تاکنون تحول خاصی صورت نگرفته است، «اما اکنون زمان دیپلماسی است و نماینده عالی (بورل) و همکارانش به شدت در تلاش هستند تا برجام را به ریل اصلی بازگردانند»

هفته گذشته جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد اتحادیه اروپا برای شرکت در نشست غیررسمی میان اعضای برجام با حضور ایران و آمریکا را رد و تصریح کرد که زمان برای برگزاری این نشست را مناسب نمی‌داند.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تاکید کرد: هنوز هیچ تغییری در مواضع و رفتار ایالات متحده صورت نگرفته و دولت بایدن نه تنها سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ را کنار نگذاشته، بلکه حتی تعهد خود به اجرای کلیات وظایفش در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ را اعلام ننموده است.

خطیب زاده تصریح کرد که جمهوری اسلامی ایران عمل را با عمل پاسخ خواهد داد و متناسب با رفع تحریم ها، به تعهدات برجامی خود بازخواهد گشت.

پربیننده ترین خبرها