رهبر سیاسی طالبان با نماینده سازمان ملل دیدار کرد

رهبر سیاسی طالبان با نماینده سازمان ملل دیدار کرد
چهارشنبه 20 اسفند 1399 - 22:24

در دیدار "ملا عبدالغنی" برادر رهبر سیاسی طالبان با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد روند صلح افغانستان مورد بحث قرار گرفت.

العالم - آسیا

نعیم وردک سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در توییتر نوشت: عصر دیروز (سه شنبه) جلسه‌ای میان ملا عبدالغنی برادر رییس دفتر سیاسی [امارت اسلامی افغانستان] و هیئت همراه و "دبورا لیون" (نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور افغانستان) و تیمش صورت گرفت.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان خاطر نشان کرد که دو طرف در مورد روند صلح داخلی افغانستان، احتمال حذف اعضای این گروه از لیست سیاه سازمان ملل و پیشنهاد واشنگتن برای گنجاندن نمایندگان طالبان در دولت افغانستان بحث و تبادل نظر کردند.

سخنگوی دفتر سیاسی طالبان افزود که هیئت طالبان از سازمان ملل متحد درخواست کرده تا تحقق توافق نامه ایالات متحده و طالبان را تقویت کند.

در فوریه گذشته (اسفند سال ۹۸)، طالبان و دولت افغانستان با میانجیگری ایالات متحده به توافق مهمی دست یافتند و زمینه را برای گفت‌وگوهای صلح فراهم کردند، این مذاکرات از ۱۲ سپتامبر (۲۱ شهریور) در دوحه پایتخت قطر آغاز شد.

به‌رغم آغاز گفت‌وگوهای میان طالبان و دولت افغانستان، روند خشونت در این کشور متوقف نشده و در ماه‌های اخیر افغانستان شاهد حملات گسترده‌ای از بمب‌ها و درگیری‌ها بوده است.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها