نتانیاهو در آغوش بن زاید و پیگیری سوابق جنایی او در لاهه

نتانیاهو در آغوش بن زاید و پیگیری سوابق جنایی او در لاهه
پنج‌شنبه 21 اسفند 1399 - 09:02

شبکه 12 رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نخست وزیر این رژیم که امروز عازم امارات است، وزیر خارجه خود گابی اشکنازی و وزیر جنگ بینی گانتس را از این سفر مطلع نکرده بود و آنها از طریق رسانه ها از سفر وی آگاه شدند. این مسئله نشان می دهد که امارات به دروازه انتخاباتی نتانیاهو تبدیل شده و طبق نظرسنجی های انجام شده، وی به تنهایی و بدون کمک قادر به تشکیل حکومت نخواهد بود.

العالم - کشکول

بنا به گفته رسانه های صهیونیستی، این سفر، که در ماه های اخیر سه بار به تعویق افتاده بود، سفری چند ساعته خواهد بود که در آن، نتانیاهو در راستای کسب رای برای حزبش در انتخابات کنیسه، چند عکس با ولیعهد ابوظبی محمد بن زاید خواهد گرفت.

به نظر می رسد که امارات و بحرین و پس از آنها عربستان، همه تخم مرغ های خود را در سبد نتانیاهو چیده اند که او نیز بر حمایت این دولت ها از خود حساب بزرگی باز کرده است. لذا زمانی که برای تعیین محمد محمود آل خاجه به عنوان سفیر امارات در سرزمین های اشغالی انتخاب شد، تصادفی نبوده بلکه برای حمایتی قوی از نتانیاهو بود که در رقابت انتخاباتی سرسختانه ای قرار دارد و علاوه بر آن، پرونده های متعدد فساد وی نیز تحت پیگرد قانونی است.

از سویی نیز شتاب امارات در ارسال سفیر به رژیم صهیونیستی مسئله ای آشکار است. این سفیر پیش از تعیین محل سفارت و حتی محل سکونتش عازم سرزمین های اشغالی شد. لذا سفر آل خاجه تنها سه روز خواهد بود و سپس به کشور خود باز خواهد گشت تا مکان سفارت و محل سکونت وی مشخص شود!

واقعیت حمایت امارات، بحرین و عربستان از نتانیاهو را تارنمای "اسرائیل نیوز 24" آشکار کرد که به نقل از منابع عربستانی گفت: "ریاض به دقت انتخابات اسرائیل را دنبال می کند و نتانیاهو را پیشاهنگ مقابله با ایران می داند و بیم دارد که رهبر اپوزیسیون یائیر لابید جانشین نتانیاهو شود".

این تارنما به نقل از کسی که "نزدیک به خاندان حاکم در عربستان" نامید افزود: سعودی ها نه تنها نتانیاهو را ترجیح می دهند، بلکه او را دوست می دارند. او شگفت انگیز است، جذابیت لازم را دارد و به آنچه انجام می دهد کاملا آگاه است".

شایان ذکر است که دیوان کیفری بین المللی لاهه بر خلاف عربستانی ها و اماراتی ها، به نتانیاهو علاقه مند نیست. دادگاه مذکور حکم بازداشت مسئولان برجسته ای در رژیم صهیونیستی از جمله نتانیاهو را صادر نموده است. این احکام در پی اعلام دیوان کیفری بین المللی مبنی بر آغاز تحقیق در جنایت های جنگی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی فلسطین صادر شده است.

روزنامه "جروزالیم پست" به نقل از مسئولین صهیونیستی اعلام کرد که از میان تهدید شدگان به بازداشت طی تحقیق در جنایت های جنگی در قدس شرقی، کرانه غربی و نوار غزه در سال 2014، می توان به نخست وزیر بنیامین نتانیاهو، وزیر جنگ وقت موشه یعلون، وزیر جنگ کنونی بینی گانتس (که در آن زمان رئیس ستاد نیروهای اشغالگر بود) علاوه بر تعدادی از فرماندهان نیروهای رژیم صهیونیستی اشاره کرد.

پربیننده ترین خبرها