پس از پیروزی مجدد در انتخابات؛

السنوار: برای آزادی اسیران خود از زندان های صهیونیستی تلاش می کنیم

السنوار: برای آزادی اسیران خود از زندان های صهیونیستی تلاش می کنیم
پنج‌شنبه 21 اسفند 1399 - 10:36

نتیجه انتخابات داخلی حماس در نوار غزه، با پیروزی یحیی السنوار بعد از رقابت شدید با همتای خود نزار عوض الله روشن شد. این انتخابات با همراهی و پیگیری مداوم مردم فلسطین همراه بود که نشان می دهد حماس نقش موثری در نقشه سیاسی فلسطین دارد.

العالم-فلسطین اشغالی

آرامشی که روند انتخابات داخلی حماس داشت و نزدیک بودن تعداد آرای رقبا در آن، منعکس کننده روح دموکراتیک این جنبش است که استواری و صلابت آن را دوچندان می کند. انتخاب مجدد یحیی السنوار او را آنچه را طی چهار سال گذشته آغاز کرده بود، تکمیل کند.

پس از انتخاب السنوار، حماس رویداد بزرگ تری را در پیش رو دارد و آن، انتخاب رئیس دفتر سیاسی جنبش است که انتظار می رود در ماه آینده انجام شود.

حماس خاطرنشان کرد که تکمیل مراحل باقی‌مانده انتخابات تا انتخاب مجلس شورای عمومی و رئیس و اعضای دفتر سیاسی جنبش، ادامه خواهد یافت.

یحیی السنوار در اولین اظهاراتش پس از پیروزی در انتخابات تاکید کرد که جنبش حماس از هیچ تلاشی در راستای آزادی اسیران از زندان های رژیم صهیونیستی فروگذار نمی کند.

وی در کنفرانس خبری خود افزود: "امیدواریم این اقدام فورا صورت پذیرد. ما به آزادگان خود در زندان ها قول می دهیم که بار آنها را به دوش بکشیم و برای آزادی آنها تلاش کنیم".

السنوار خطاب به ملت فلسطین گفت: "ما خدمتگزار شما هستیم و تلاش می کنیم که اهداف ملی بزرگ شما که آزادسازی و بازگشت آوارگان، تحقق اتحاد میان گروه های فلسطین، مشارکت، دفاع از حقوق ملت فلسطین برای دستیابی به یک زندگی عزتمندانه و ازادمندانه است، محقق شود."

وی خطاب به ساکنان کرانه باختری افزود: به هموطنان خود در کرانه باختری می گوییم که با تمام توان برای توقف نفوذ اشغالگری رژیم صهیونیستی در جریان روند شهرکسازی و یهودی‌سازی ایستاده‌ایم.

رییس ابقا شده حماس در نوار غزه خطاب به ساکنان این باریکه گفت: به ساکنان فلسطین در غزه که با انواع محاصره، فقر، بیکاری و انواع ظلم و ستم در چند سال اخیر دست به گریبان هستند، تأکید می کنیم که ما شب و روز در تلاش هستیم تا برای آنان دستیابی به یک زندگی عزتمندانه و آزادمندانه را فراهم کنیم تا به کمک یکدیگر مسیر آزادسازی خاک فلسطین و بازگشت آوارگان فراهم شود.

پربیننده ترین خبرها