مخالفت تل آویو با ورود ولی عهد اردن به مسجد الاقصی

 مخالفت تل آویو با ورود ولی عهد اردن به مسجد الاقصی
پنج‌شنبه 21 اسفند 1399 - 12:55

با وجود گرم شدن روابط اردن با رژیم صهیونیستی، تل‌آویو به ولی‌عهد اردن اجازه ورود به مسجد الاقصی را نداد.

العالم - اردن

منابع صهیونیستی گزارش دادند که مقامات این رژیم سفر «الحسین بن عبدالله» ولی‌عهد اردن به فلسطین اشغالی را که قرار بود روز چهارشنبه (دیروز) صورت بگیرد، نپذیرفته‌اند و به او اجازه ورود به مسجد الاقصی را نداده‌اند.

روزنامه «العربی الجدید»، امروز (پنجشنبه)، به نقل از شبکه صهیونیستی «کان» گزارش داد، علی‌رغم آنکه مقامات سیاسی و امنیتی امان و تل‌آویو در سطوح مختلف با جزئیات سفر مذکور اعلام موافقت کرده بودند؛ اما مقامات رژیم صهیونیستی به هیأت اردنی اجازه ورود به گذرگاه «الکرامه» را نداد آن هم به این بهانه که تعداد محافظان همراه ولی‌عهد بیش از تعدادی مورد توافق بوده است.

ارتش رژیم صهیونیستی در این خصوص مدعی شد که طرف اردنی به تفاهم‌های صورت گرفته پایبند نبوده است.

این اقدام تل‌آویو درست پس از پدیدار شدن نشانه‌هایی از گرم شدن روابط اردن و رژیم صهیونیستی صورت گرفته است تا جایی که روزنامه عبری «یدیعوت آحارانوت»‌، پیشتر، گزارش داده بود که «عبدالله دوم» شاه اردن با «بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به صورت محرمانه دیدار کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی پس از سفر یادشده در ارتباط با این دیدار گفته بود روابط تل‌آویو با اردن «یک اندوخته راهبردی بسیار بزرگ برای اسرائیل» به شمار می‌رود.

این دیدار تنها به این دو مقام محدود نشد بطوریکه منابع صهیونیستی و اردنی طی روزهای گذشته نیز خبر دادند که «گابی اشکنازی» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با «ایمن الصفدی» همتای اردنی خود دیدار و گفت‌و‌گو کرده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها