کیش به 5G مجهز شد

کیش به 5G مجهز شد
سه شنبه 19 اسفند 1399 - 13:34

توسعۀ پوشش 5G ایرانسل در سراسر کشور، پس از تهران و شیراز، از فردا در کیش ادامه پیدا می‌کند. پس از راه‌اندازی پنج سایت تجاری نسل پنج تلفن‌همراه توسط ایرانسل در تهران و شیراز، جزیره کیش سومین مقصد در ایران است که فردا، با راه‌اندازی ششمین سایت 5G ایرانسل، شهروندانش می‌توانند جدیدترین فناوری اینترنت جهان را در شبکۀ کاربردی و واقعی ایرانسل تجربه کنند.

العالم - ایران

این سایت، سه‌شنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۹، در مراسمی با حضور ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری‌اطلاعات، جعفر آهنگران سرپرست منطقۀ آزاد کیش، بیژن عباسی آرند مدیرعامل ایرانسل و جمعی از مدیران منطقه‌ای جزیره کیش، در مجاورت ساحل مرجان افتتاح شد.

خدمات این سایت، از طریق دکل اشتراکی منطقه آزاد کیش ارائه شده است و مرکز تجاری کیش (بازار بزرگ کیش) تحت پوشش آن قرار دارد. ساحل مرجان، اسکله بزرگ و مرکز همایش‌های بین‌المللی کیش، از جمله مراکز مهم واقع در محدودۀ این سایت هستند.

همچنین، نشست بررسی پیشرفت تفاهم‌نامه چهارجانبه طراحی وایجادپایلوت حمل‌و‌نقل هوشمند شهری، مبتنی بر شبکه هوشمند 5G در جزیره کیش، بااعلام رضایت طرفین از روند پیشرفت اجرای آن، برگزار شد.

در این نشست که سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، معاون اجرایی ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، مدیر فناوری‌اطلاعات و ارتباطات سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل و معاون فنی و مهندسی ایرانسل و نیزجمعی از مدیران سازمان منطقه‌ آزاد کیش حضور داشتند، دکتر بیژن عباسی‌آرند، بر ادامه همکاری‌ها درمسیر هوشمندسازی حمل‌ونقل کیش تأکید کرد.

این نشست در ادامه امضای تفاهم‌نامه چهارجانبه کاربست‌های5G بین پژوهشگاه ارتباطات وفناوری‌اطلاعات، ستاد توسعه فناوری فضایی و حمل‌و‌نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری، سازمان منطقه آزاد کیش و ایرانسل، با رویکرد طراحی و ایجاد پایلوت حمل‌ونقل هوشمند شهری، مبتنی بر شبکه‌های ارتباطات سلولی نسل جدید، در چارچوب شبکۀ ملی اطلاعات امضا شده بود، برگزار شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها