کارشناس در گفتگو با العالم:

بایدن راه ترامپ را در فشار حداکثری علیه ایران ادامه می دهد

بایدن راه ترامپ را در فشار حداکثری علیه ایران ادامه می دهد
پنج‌شنبه 21 اسفند 1399 - 14:56

دکتر علی فضل الله استاد علوم سیاسی، در گفتگو با شبکه العالم در برنامه مع الحدث اظهار داشت: جو بایدن رئیس جمهور جدید آمریکا، به سیاست فشار حداکثری علیه ایران که رئیس جمهور پیش از او دونالد ترامپ آن را آغاز کرده بود، ادامه می دهد.

العالم-ایران

وی افزود: سیاست های آمریکا در مقابل ایران طی چهل سال گذشته با شکست مواجه شده و بهتر است که از این سیاست ها صرف‌نظر کند.

فضل الله خاطرنشان کرد: پس از گذشت حدود دو ماه از ورود بایدن به کاخ سفید، هیچ صحبتی درمورد برجام از وی نشنیده ایم.

این استاد علوم سیاسی با اشاره به واکنش منفی شدیدی که حزب دموکرات نسبت به خروج ترامپ از برجام نشان داده بودند، گفت: در دوران بایدن رفتاری معکوس از آنها دیدیم که نمونه آن اعمال تحریم جدید علیه دو شخصیت نظامی ایرانی بود. این مسئله نشان می دهد که جو بایدن در این زمینه اراده واقعی ندارد و محاسبات داخلی یا فشارهای خارجی، وی را از برداشتن گامی به سوی برجام بازمی‌دارد.

فضل الله این سوال را نیز خطاب به آمریکا مطرح کرد:" چرا اینقدر درجا می زنید؟".

وی با اشاره به اهمیت شدید انتخابات ایران در سه ماه آینده گفت: در ایران وقت تنگ است. رئیس جمهوری برای چهار سال آینده در ایران روی کار خواهد آمد و تا پایان دوره ریاست جمهوری بایدن حضور خواهد داشت. انتخاب با آمریکا است. آیا تصمیمی واقعی برای کاهش فشار بر ایران خواهد خواهد گرفت؟

فضل الله خاطرنشان کرد: مشکل اصلی ادعای حزب دموکرات است. اگر زبان آنها زبان قانون بین الملل است پس باید به برجام بازگردند!

وی افزود: ترامپ با خروج از برجام زمینه را برای بایدن و دموکرات ها فراهم کرد تا برای بازگشت به این توافق نامه، سیاست فشار حداکثری را در پیش بگیرند تا امتیازات بیشتری از ایران دریافت کنند.

پربیننده ترین خبرها