تظاهرات مردمی در پی فاجعه در بیمارستان اردنی

تظاهرات مردمی در پی فاجعه در بیمارستان اردنی
شنبه 23 اسفند 1399 - 18:07

در پی درگذشت شماری از مبتلایان به کرونا در بیمارستان دولتی السلط اردن بر اثر کمبود اکسیژن، فضایی از خشم و اعتراض در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی در این کشور حاکم شده است.

العالم- داغ‌های مجازی

به گزارش العالم، "نذیر عبیدات" وزیر بهداشت اردن، امروز- شنبه- در پی مرگ 12 بیمار کرونایی به دلیل قطع اکسیژن در بیمارستان السلط، از سمت خود استعفا کرد. در پی این رخداد، ده‌ها شهروند مقابل این بیمارستان تجمعی کردند که با تشدید تدابیر امنیتی و حضور گسترده نیروهای امنیتی همراه شده است.

"بشر الخصاونه" نخست‌وزیر اردن دستور انجام تحقیقات فوری در مورد این حادثه را داده، و همزمان "عبدالله دوم" پادشاه به بیمارستان مذکور رفته و دستور داده مدیر این بیمارستان از کار برکنار شود.

وزیر اطلاع‌رسانی نیز از آغاز تحقیقات در خصوص اخباری مبنی بر کمبود اکسیژن در بیمارستان دولتی السلط و جان باختن برخی از بیماران مبتلا به کرونا بر اثر آن خبر داده است.

کاربران در شبکه اجتماعی توییتر نیز هشتگ‌های "#بیمارستان_السلط" "#استعفای_وزیر_بهداشت" را ایجاد کرده که این هشتگ‌ها طی کمتر از چند ساعت در اردن، کویت و امارات جزو داغ‌ترین ترندها شد.

کاربران با انتقاد از سهل‌انگاری کادر پزشکی، خاطرنشان کرده‌اند که استعفای وزیر بهداشت کافی نیست خواه خود استعفا داده باشد و خواه برکنار شده باشد، بلکه باید او به همراه دیگر کادر پزشکی این بیمارستان تحت محاکمه و پیگرد قضایی قرار بگیرند.

کاربری به نام "ارنستو وشرَّفتوا" در صفحه خود در توییتر نوشته است: "مدیریت بیمارستان را نمی‌توان از مسئولیت این فاجعه تبرئه کرد، ضعیف و بدتر شدن سیستم بهداشتی کشور بر عهده وزیر است ولی مدیریت بیمارستان مسئول مستقیم قطع اکسیژن است."

"محمد الولیدات" نیز نوشته است: "آنچه امروز در بیمارستان السلط اتفاق افتاده گوشه کوچکی از وضعیت وخیم بخش بهداشت و درمان اردن است که پیش از بحران کرونا از آن رنج می‌بُرد. استعفای وزیر بهداشت یا مدیر بیمارستان گامی اولیه است ولی موضوع مهم‌تر بهبود بخش درمانی است نه فقط به خاطر کرونا."

آمار مبتلایان به کرونا در هفته‌های اخیر در اردن به طور بی‌سابقه‌ای افزایش یافته است و دولت با وضع قانون منع رفت و آمد گسترده در روزهای جمعه هر هفته که در تمام مناطق این کشور اجرا می‌شود، اقدامات کنترلی و محدودیت‌ها را تشدید کرده است و تا پایان ماه جاری میلادی برگزاری نماز جمعه در مساجد و آیین‌های مذهبی که روزهای یکشنبه در کلیساها برگزار می‌شود را به حال تعلیق در آورده است. همچنین فعالیت‌های آموزشی در مدارس و دانشگاههای این کشور تا اطلاع ثانوی تعطیل شده است.

پربیننده ترین خبرها