مقدس‌سازی بن‌سلمان توسط ارتش سایبری سعودی

مقدس‌سازی بن‌سلمان توسط ارتش سایبری سعودی
شنبه 23 اسفند 1399 - 23:01

در تلاش برای پیشگیری از هرگونه اقدام تنبیهی دولت جو بایدن یا هر طرف بین‌المللی و قضایی علیه ولیعهد سعودی به دلیل قتل وحشیانه خاشقچی یا ارتکاب جنایات متعدد در جنگ علیه یمن، که وخیم‌ترین بحران انسانی در این کشور را رقم زده، ارتش‌های سایبری سعودی دست به کار شده‌اند و ضمن اینکه هاله‌ای از قداست به بن‌سلمان می‌بخشند بلکه منتقدان او را هدف حملات قرار می‌دهند.

العالم- کشکول

هاله قداست که ارتش‌های سایبری، بن‌سلمان را در میانه آن قرار داده‌اند، همزمان با افشاگری‌ها درباره طرح و نقشه آمریکا برای عزل این شاهزاده از ولیعهدی و معرفی کردن محمد بن‌نایف یا احمد بن عبدالعزیز در این سمت، پررنگ‌تر شده است.

به نحوی که این ارتش‌های سایبری حملات تند و تیزی را علیه ملت لبنان آغاز کرده و خواستار اخراج کارگران لبنانی از عربستان شدند تنها به این دلیل که "غسان سعود" روزنامه‌نگار لبنانی در گفت‌وگو با تلویزیون "او تی وی" لبنان- وابسته به "جریان آزاد"- در وصف محمد بن‌سلمان از همان اصطلاحاتی استفاده کرده که روزنامه‌نگاران و مسئولان آمریکایی به‌کار می‌برند؛ صفاتی که به کرات و به شکل روزانه در رسانه‌های آمریکایی به‌ویژه بعد از قتل وحشیانه جمال خاشقجی و پیامدهای وخیم جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن استفاده می شود.

چند ساعت از این گفت‌وگوی این روزنامه‌نگار لبنانی نگذشت که ارتش سایبری سعودی هشتگ‌ زدند و خواستار اخراج لبنانی‌ها شدند و ادعا کردند که دستمزد آنها از دستمزد کارگران عربستانی که صاحبان این کشور هستند، بیشتر است.

همچنین سخن از ضرورت حذف شبکه "او تی وی" از ماهواره نایل ست عربستان به میان آمد همانطور که پیش از این نیز شبکه المیادین و المنار حذف شدند تا درس عبرتی برای دیگر شبکه هایی باشد که به "قداست" بن سلمان ولیعهد ارتش‌های سایبری توهین می کنند! به رغم آنکه شایسته نیست که به صرف آنکه یک لبنانی یا یمنی در نقطه ای ازجهان از بن سلمان انتقاد کرده است، صدها هزار نفر از لبنانی ها و غیرلبنانی ها مانند یمنی ها و دیگر کسانی که از سال ها پیش تاکنون در عربستان کار می کنند، و در ساختن شهرها و خیابان ها و کارخانه های عربستان مشارکت کردند، باج گیری شود.

ما امیدوار بودیم که ارتش‌های سایبری عربستان آن گونه که امروز لبنانی ها و پیش از آن یمنی ها و دیگران را مورد حمله و انتقاد قرار دادند، آمریکایی ها را آماج حملات خود قرار دهند و خواستار اخراج آنها از پایگاه های نظامی و شرکت آرامکو شوند، پس از آنکه ترامپ رییس جمهور سابق و اینک بایدن و نیز اعضای کنگره، با عباراتی زشت، ملک سلمان و ولیعهد را مورد انتقاد قرار دادند. همچنین امیدوار بودیم که پس از توهین رییس فرانسه و مطبوعات و رسانه ها و احزاب این کشور نه فقط به شاه و ولیعهد عربستان بلکه به اسلام و پیامبر اسلام(ص) و قرآن کریم، ارتش های سایبری خواستار اخراج کارکنان فرانسوی از عربستان شوند. اما ارتش های سایبری سعودی نه تنها خواهان اخراج امریکایی ها و یا فرانسوی ها نشدند بلکه سکوت کردند؛ زیرا هنگامی که مساله به یک امریکایی یا فرانسوی و یا غربی مرتبط می شود، "قداست" و "عصمت" بن سلمان دیگر جایی ندارد.

پربیننده ترین خبرها