اعتراف نتانیاهو به ناتوانی رژیم صهیونیستی و کشورهای هم پیمان عربی!

اعتراف نتانیاهو به ناتوانی رژیم صهیونیستی و کشورهای هم پیمان عربی!
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 14:30

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی دلیل واقعی لغو سفر پنج شنبه گذشته اش به امارات و جلوگیری از عبور هواپیمایش از حریم هوایی عربستان را بر زبان آورد.

العالم درگوشی

نتانیاهو بیچاره که اعتراض های مقابل منزلش برای کناره گیری و محاکمه به اتهام فساد و رشوه و ناکامی در مهار بحران کرونا و بحرانی شدن وضعیت اقتصادی و رکورد زدن میانگین بیکاری وارد هفته سی و هفتم خود شد در گفت وگو با شبکه 13 عبری دلایل لغو سفرش به امارات را این گونه تشریح کرد: موشک های بر فراز عربستان و جلوگیری اردن از عبور وی از حریم هوایی اش موجب لغو سفر وی شد.

وی در گفت وگوی تلویزیونی با اشاره به حملات هوایی یمن به پایگاههای مهم و تاسیسات نفتی و نظامی عربستان گفت : شلیک موشک به آسمان عربستان در هفته گذشته مانع از سفر وی به امارات شد.

علیرغم پرواز مستقیم رژیم صهیونیستی به ابوظبی از حریم هوایی عربستان، اما نتانیاهو قرار بود با بالگردی از فرودگاه بن گوریون به اردن و از انجا با هواپیمای لوکسی به ابوظبی عزیمت کند.

این مساله نیز به بحران های نتانیاهو، بحران جدیدی افزود که نه تنها مردم را آرام نکرد بلکه سفرش را برای بار چهارم و به دلیل بحرانی بودن وضعیت سیاسی رژیم و هم چنین مخالفت اردن با عبور هواپیمایش از حریم هوایی این کشور تا حمله رسانه ای به وی به دنبال ارسال هواپیمایی اماراتی به امان پایتخت اردن برای انتقال وی به ابوظبی لغو کرد.

روزنامه یدیعوت احرونوت نوشت : هواپیمای لوکس مدل“Embraer Lineage 1000” متعلق به شرکت خصوصی خاندان حاکم امارات است که در فرودگاه امان در اردن فرود آمد و قرار بود نتانیاهو را به امارات منتقل کند اما کمی پس از اعلام لغو سفر نتانیاهو ناشی از تنش های دیپلماتیک با اردن، روز پنج شنبه به امارات بازگشت.

نتانیاهو روز پنج شنبه سفر خود به امارات را به دلیل عدم هماهنگی برای عبور هواپیمایش از حریم هوایی اردن ،لغو کرد.

پس از لغو سفر ولی عهد اردن به مسجد الاقصی در شامگاه چهارشنبه گذشته و در آخرین لحظات ناشی از درگیری با مقامات صهیونیستی مربوط به تدابیر امنیتی، نتانیاهو نیز سفر خود به امارات را لغو کرد.

این روزنامه نوشت : سامانه سپردفاع هوایی باید در هواپیمای نخست وزیر رژیم صهیونیستی درسفرهای خارجی هوایی نصب باشد.

توجیه نتانیاهو برای لغو سفرش به امارات دو پیام دارد نخست اعتراف به ناتوانی و ذلت رژیم و کشورهای عادی ساز و کشورهای حامی وی مانند اردن، عربستان و امارات در حمایت از رژیمی غاصب و ناقض همه قوانین بین المللی و دوم اینکه محور مقاومت و اقدامات غافلگیرکننده اش رتبه اول را دارد و نیروی هوایی یمن امروز بیش از هر زمان دیگری توان هدف گیری همه پایگاههای نظامی یا اقتصادی این کشور در قلب کشورهای متجاوز را دارد .

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها