دیدار امیر قطر و فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا

دیدار امیر قطر و فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 16:09

امیر قطر و فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا امروز در دوحه دیدار و درباره روابط استراتژیک بین دو کشور گفت وگو کردند.

العالم - آمریکا

«تمیم بن حمد آل ثانی»، امیر قطر امروز یکشنبه با «کنت مکنزی»، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) در خاورمیانه دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری رسمی قطر، در این دیدار که در دیوان امیری در دوحه برگزار شد، دو طرف به بررسی روابط استراتژیک بین دو کشور و افق های تقویت آن پرداختند.

آخرین تحولات اوضاع در منطقه هم از دیگر محورهای گفت وگوی امیر قطر و مکنزی بود.

این دیدار در حالی برگزار می شود که مکنزی روز گذشته نیز با «اشرف غنی»، رئیس جمهور افغانستان دیدار و درباره تشدید خشونت در افغانستان با تداوم حملات علیه شهروندان و نیروهای امنیتی و همچنین فرآنید صلح افغانستان و حمایت از نیروهای امنیتی رایزنی کرد.

گفتنی است قطر و امریکا روابط بسیار خوبی در زمینه های امنیتی، نظامی، سیاسی و اقتصادی با یکدیگر دارند.

در سه سال اخیر همکاری های میان دو کشور در زمینه های نظامی شاهد افزایش بوده از آنجا که در سال 2018 دو طرف گفت وگوی استراتژیکی انجام دادند و بر سر مقابله با هر تجاوز خارجی به قطر به توافق رسیدند.

دو طرف در دو سال گذشته توافقات بسیاری برای گسترش پایگاه قطری العدید که بزرگترین پایگاه آمریکا در منطقه خلیج محسوب می شود انجام دادند علاوه بر اینکه یادداشت تفاهمی هم برای تثبیت گفت وگو و مبارزه با قاچاق انسان و سندی برای همکاری های امنیتی نوشتند.

آمریکا، قطر را شریک اصلی و راهبردی خود در مبارزه با تروریسم و حل بحران های منطقه به حساب می آورد .

پربیننده ترین خبرها