یمن: بایدن اشتباهات دولت‌های پیشین را تکرار می‌کند

یمن: بایدن اشتباهات دولت‌های پیشین را تکرار می‌کند
يکشنبه 24 اسفند 1399 - 21:57

معاون امور امنیتی و دفاعی نخست وزیر یمن گفت: جو بایدن در حال تکرار اشتباهات دولت‌های پیشین آمریکا در مورد صنعا است.

العالم - یمن

سرلشکر جلال الرویشان روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه المسیره افزود: آمریکا و اروپا ابتدا باید برای موضوع اصلی که تجاوز عربستان و لغو محاصره ملت یمن است چاره اندیشی کنند و سپس به فکر مذاکره باشند.

وی با بیان اینکه پیشنهاد اخیر آمریکا چیز جدیدی در بر نداشت، بیان کرد: پیشنهاد ایالات متحده فقط تضمین کننده منافع این کشور است و آمریکایی‌ها برای منافع دیگران و حقوق بشر هیچ ارزشی قائل نیستند.

الرویشان اضافه کرد: از هر گونه پیشنهاد و طرح روشن برای صلح که بر پایه لغو محاصره و پایان تجاوز باشد استقبال می‌کنیم.

وی درباره نبرد در جبهه مارب نیز اظهار داشت: این نبرد بخشی از معرکه بزرگ یمن است و جدای از آن نیست و درگیری‌ها در استان مارب بویژه در مناطق صرواح و هیلان از ابتدای تجاوز عربستان در جریان بوده است.

معاون امور امنیتی و دفاعی نخست وزیر یمن ادامه داد: جنجال‌های رسانه‌ای غربی‌ها درباره مأرب فقط در راستای خواست متجاوزان برای جلوگیری از رسیدن به نقطه‌ای است که یمنی‌ها بتوانند به یک راه حل سیاسی دست یابند.

تیموتی لیندرکینگ نماینده ویژه آمریکا در امور یمن روز جمعه پس از بازگشت از سفر چند روزه به منطقه اعلام کرد که طرح آتش بس یمن چند روز است به رهبری حوثی‌ها (جنبش انصارالله) ارائه شده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن - فقیرترین کشور عربی - آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن «عبدربه منصور هادی» رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده‌اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در یک قرن گذشته بی‌سابقه است، روبه رو هستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها