واکنش بایدن به اتهامات جنسی فرماندار نیویورک

واکنش بایدن به اتهامات جنسی فرماندار نیویورک
دوشنبه 25 اسفند 1399 - 08:18

خبرنگاران آمریکایی، جو بایدن رییس جمهوری این کشور را با طرح سوالاتی درباره اتهامات جنسی اندرو کئومو، فرماندار ایالت نیویورک و لزوم استعفای وی به چالش کشیدند.

العالم ـ آمریکا

به گزارش رویترز، در پی افزایش فشار بر اندرو کئومو، فرماندار ایالت نیویورک و عضو حزب دموکرات ایالات متحده آمریکا که به آزار جنسی زنان متهم شده است، جو بایدن، رییس جمهوری ایالات متحده خواهان شکیبایی تا مشخص شدن نتیجه تحقیقات در این باره شده است.
بایدن در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره لزوم استعفای کئومو سیاستمدار هم حزبی رییس جمهوری آمریکا، گفت: ''فکر می کنم تحقیقات در حال انجام است و باید منتظر نتیجه آن باشیم. ''
اندرو کئومو عضو حزب دموکرات است و تاکنون چند عضو ارشد این حزب از جمله چاک شومر، رهبر اکثریت دموکرات مجلس سنا خواهان کناره گیری او از فرمانداری شده اند.
شومر و سناتور کرستن جیلیبرند که هر دو از ایالت نیویورک به مجلس سنا فرستاده شده اند، می گویند اندرو کئومو اعتماد اهالی این ایالت را از دست داده است.
هفت زن، کئومو را به آزار جنسی متهم کرده اند. یک دستیار ارشد کومو و یک خبرنگار در میان شاکیان هستند.
کئومو که ۶۳ سال دارد، این اتهام ها را رد کرده است. مجلس ایالتی نیویورک در حال تحقیق درباره این اتهام هاست و در صورت اثبات آن، کئومو از فرمانداری برکنار خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها