در دیدار نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان؛

ظریف بر‌ضرورت همکاری های منطقه ای برای کمک به استقرار صلح در افغانستان تاکید کرد

ظریف بر‌ضرورت همکاری های منطقه ای برای کمک به استقرار صلح در افغانستان تاکید کرد
دوشنبه 25 اسفند 1399 - 09:01

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار نماینده ویژه پاکستان با اشاره به اهمیت استقرار صلح در افغانستان، بر ضرورت همکاری های منطقه ای برای کمک به استقرار صلح در افغانستان و حفظ دستاوردهای مردم این کشور تأکید کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«صادق خان»نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان که در رأس یک هیأت سیاسی و امنیتی به منظور رایزنی در امور افغانستان به تهران سفر کرد، در پایان رایزنی های خود عصر دیروز (یکشنبه) با محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار نماینده ویژه پاکستان ضمن ابراز رضایت از رایزنی های به عمل آمده دیدگاه پاکستان در خصوص تحولات افغانستان را تشریح کرد.

وزیر امورخارجه ایران نیز با تأکید بر اهمیت حیاتی استقرار صلح در افغانستان بر ضرورت همکاری های منطقه ای برای کمک به استقرار صلح در افغانستان و حفظ دستاوردهای مردم این کشور تأکید کرد.

دیدار صادق خان با عراقچی

«صادق خان» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان که شنبه شب در رأس هیأتی وارد تهران شد، همچنین (یکشنبه) ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۹ با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و درباره تحولات افغانستان و به ویژه روند صلح آن کشور بحث و تبادل نظر کرد.

نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان و معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران ضمن ابراز نگرانی از حضور داعش در افغانستان و تهدیدات آن برای صلح و امنیت منطقه، بر ادامه مشورت‌ها درباره افغانستان تأکید کردند. (اینجا بخوانید)

شنبه شب «سید رسول موسوی» مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه در صفحه توئیترش از سفر صادق خان به تهران به منظور گفت‌وگو با مقامات ایرانی درباره تحولات افغانستان از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه خبر داده بود.

گفتنی است محمدابراهیم طاهریان فرد نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان چهارشنبه ۲۱ آبان ماه در اسلام آباد با «صادق خان» نماینده ویژه پاکستان در امور افغانستان دیدار و گفت‌و‌گو کرد. نمایندگان ویژه دو کشور بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای برای صلح و ثبات در افغانستان تاکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها