پس‌لرزه‌های بحران سوخت در یمن... پروازهای بین‌المللی فرودگاه صنعا متوقف شد

پس‌لرزه‌های بحران سوخت در یمن... پروازهای بین‌المللی فرودگاه صنعا متوقف شد
دوشنبه 25 اسفند 1399 - 11:04

سازمان هواپیمایی یمن از توقف پروازهای سازمان ملل به فرودگاه بین‌المللی صنعا به دلیل بحران شدید سوخت خبر داد.

العالم- یمن

به گزارش العالم، "طالب جبل" معاون سازمان هواپیمایی یمن تصریح کرد، فرودگاه بین‌المللی صنعا به دلیل تمام شدن مشتقات نفتی قادر به ادامه خدمات‌رسانی به هواپیماهای سازمان ملل نیست و به ناچار باید بر روی پروازهای سازمان ملل بسته شود.

جبل گفت: "فرودگاه قادر به راه‌اندازی ژنراتورهای برق و دستگاه‌ها و تجهیزات برای خدمات‌رسانی نیست. این فرودگاه بیش از 2 ماه است که با دشواری زیادی در فراهم کردن نیازهای خود از فرآورده‌های نفتی ضروری مواجه است."

این مسئول یمنی افزود: "به دلیل ممانعت ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی از ورود کشتی‌های حامل سوخت به بندر الحدیده، فعالیت‌ها در یمن از جمله پروازها در فرودگاه صنعا دچار مشکل شده است. مسئولیت کامل بستن فرودگاه صنعا به روی پروازهای سازمان ملل و توقف خدمات‌رسانی در آن بر عهده این ائتلاف است."

معاون سازمان هواپیمایی یمن در ادامه از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی فعال در یمن خواست برای تامین مشتقات نفتی و ازسرگیری فعالیت فرودگاه صنعا فورا وارد عمل شوند.

ائتلاف متجاوز سعودی از آگوست 2016 تمام پروازهای فرودگاه صنعا به جز پروازهای سازمان ملل و نهادهای بشردوستانه را متوقف کرده بود.

توقیف بیش از 13 نفت‌کش یمنی توسط ائتلاف متجاوز از اواسط سال گذشته میلادی باعث وقوع بحران سوخت در این کشور شده است. با این حال، شدیدتر شدن این بحران نیز به هیچ‌ نحوی نتوانسته است پشرفتی در روند حل و فصل سیاسی پرونده یمن، که تحت نظارت فرستاده ویژه سازمان ملل متحد است، ایجاد کند.

توقیف این نفت‌کش‌ها که مجوز سازمان ملل را دارند و نیز خالی بودن مخازن نفتی یمن، لکه ننگی بر پیشانی انسانیت شمرده می‌شود. در اعتراض به این وضعیت، هر از گاهی کمپین ها و تظاهرات‌ گسترده‌ای در مناطق مختلف یمن برگزار می‌شود و طی آن، معترضان خشم‌شان را از سکوت کَر کننده جامعه جهانی در مقابل راهزنی دریایی نیروهای ائتلاف ابراز می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها