انتقال افسران صهیونیست به «سقطری» تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه

انتقال افسران صهیونیست به «سقطری» تحت پوشش کمک‌های بشردوستانه
سه شنبه 26 اسفند 1399 - 14:23

یک روزنامه یمنی طی گزارشی از اقدام امارات در انتقال افسران صهیونیست به جزیره استراتژیک «سقطری» در یمن تحت پوشش کمک‌های انسان‌دوستانه خبر داد.

العالم - فلسطین اشغالی

منابع آگاه محلی از ورود شماری از افسران رژیم صهیونیستی به جزیره «سقطری» به همراه افسران اماراتی برای انجام اقداماتی مشکوک تحت پوشش اقدامات انسان‌دوستانه بنیاد «خلیفه بن زاید آل نهیان» امارات در «أرخبیل سقطری» خبر دادند.

روزنامه «الثوره» یمن با انتشار این خبر نوشت: منابع محلی می‌گویند که ابوظبی تلاش داشت تا هویت افسران اسرائیلی را پنهان کند و این‌گونه نشان دهد که آنها در قالب اعضای کمیته توسعه موسوم به بنیاد خلیفه برای اقدامات بشردوستانه و افتتاح پروازها در سقطری وارد این جزیره استراتژیک یمن شده‌اند.

بنا بر این گزارش، از زمان سیطره امارات در الأرخبیل، اماراتی‌ها نظامیان اسرائیلی را تحت پوشش همین بنیاد خلیفه وارد سقطری کرده‌اند. اقدام امارات در افتتاح باند پرواز برای هواپیماهای خود، انتقال افسران اسرائیلی و گردشگران خارجی به الأرخبیل، جلوگیری از پرواز هواپیماهای یمنی برای تسهیل سفر به سقطری و جلوگیری از ورود یمنی‌ها به این جزیره، نقض آشکار حاکمیت ملی یمن و هدف قرار دادن آشکار و مستقیم هویت و جغرافیای یمن است.

به گفته این منابع، ابوظبی - در دومین پرواز- اقدام به انتقال نخستین مرحله از ساکنان ارخیبل سقطری که در امارات تحت آموزش قرار گرفته‌اند تا به شبه‌نظامیان وابسته به این کشور تبدیل شوند و ساکنان این جزیره را تحت سلطه خود قرار دهند، کرده است.

این منابع می‌گویند که ده‌ها نفر از نیروهای وفادار به امارات، طی هفته گذشته از ابوظبی از طریق پرواز وارد این جزیره شده‌اند. تمامی این افراد از سکان جزیره سقطری بودند که طی دو سال گذشته از سوی امارات جذب شده و برای آموزش در قبال پرداخت مبالغ مالی وسوسه‌کننده به خانواده‌هایشان به امارات سفر کرده‌ بودند.

بنا بر این گزارش، امارات از فرماندهان امنیتی و نظامی خواسته بود که به محض ورود این افراد به جزیره سقطری، از آنها استقبال کنند و طبق ماموریت‌های توافق شده، آنها در پست‌های مورد نظر قرار دهند.

گفته می‌شود که ماموریت این نیروهای وفادار به امارات، بر اصل اجرای ماموریت‌های اطلاعاتی، فعالسازی و صیانت از تجهیزات شنود و ارتباطات امارات در سقطری و قرار گرفتن در پست‌های مربوط به حمایت از مقرها، شخصیت‌ها و بخش ضد شورش متمرکز خواهد بود.

به گفته این منابع، از سال گذشته تاکنون، بیش از هزار سرباز و 100 جوان از ساکنان سقطری که در ابوظبی برای مدت چند ماه آموزش دیده‌اند، وارد فرودگاه این جزیره شده‌اند.

بنا بر این گزارش، امارات با سرعت بیشتری در حال حرکت و فعالیت در این جزیره است و اقدامات لازم برای ایجاد پایگاه‌های نظامی و اردوگاه‌ها در برخی مناطق جزایر أرخبیل که مهمترین آنها جزیره غیرمسکونی «درسة» برای اسرائیلی‌ها است، را با شتاب بیشتری ادامه می‌دهد.

دیروز (دوشنبه - ۱۵ مارس) نیز برخی رسانه‌های یمنی از ورود کارشناسانی با ملیت‌های مختلف به جزیره سقطری خبر دادند و اعلام کردند که هدف از این اقدام، مدیریت منابع مجمع‌الجزایر سقطری به نفع امارات است.

گفته می‌شود که این کارشناسان با تابعیت کشورهایی نظیر پاکستان، هند و مصر به منظور اداره شیلات در سقطری و همچنین انجام اکتشافات نفتی و گازی به این جزیزه اعزام شده‌اند.

طبق گفته منبع یادشده، این کارشناسان پایان هفته گذشته با یک هواپیمای اماراتی وارد سقطری شده‌اند و این گام پس از آن صورت گرفته که ابوظبی گذرگاه‌های هوایی و دریایی این جزیره‌ را به طور کامل تحت کنترل خود درآورده است.

سقطری واقع در دهانه خلیج عدن طی توافقی میان امارات و دولت مستعفی «عبدربه منصور هادی» به مدت ۹۹ سال به ابوظبی اجاره داده شد. چندی پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی از ایجاد پایگاه نظامی مشترک امارات و رژیم صهیونیستی در این جزیره خبر دادند و اعلام کردند که هدف از این اقدام رصد کشتی‌هادر دریای مکران و تنگه باب المندب و شاخ آفریقاست.

افراد مسلح وابسته به شورای انتقالی جنوب یمن از ماه ژوئن گذشته کنترل سقطری را به دست گرفتند و پس از آن بود که امارات ساخت برخی پایگاه‌های نظامی در مکان‌های مهم و استراتژیک این جزیره را آغاز کرد.

فارس

پربیننده ترین خبرها