تلاش آمریکا و اسرائیل و «اعراب مرتد» برای تبدیل نشدن سوریه به یک کشور شیعی!

تلاش آمریکا و اسرائیل و «اعراب مرتد» برای تبدیل نشدن سوریه به یک کشور شیعی!
چهارشنبه 27 اسفند 1399 - 22:00

مجله آمریکایی «فارین پالیسی» به تازگی مقاله‌ای تحت عنوان دروغین «ایران می‌خواهد سوریه را شیعه کند» از روی نژادپرستی و تعصب کورکورانه و سرشار از دروغ و سموم فرقه‌ای و طایفه‌ای منتشر کرده است که نشان‌دهنده میزان ناامیدی و ورشکستگی است که قلب اسرائیل و آمریکا و عرب‌های مرتد را به دلیل پیروزی‌های محور مقاومت در سوریه در برابر داعش و دیگر گروه‌های تروریستی به درد آورده است.

العالم-کشکول

این مقاله به قلم «آنشال فوهرا» پژوهشگر مسائل خاورمیانه و خبرنگار نشریه آمریکایی «فارین پالیسی» که همزمان با دهمین سالگرد حمله آمریکا و اسرائیل و برخی از عرب‌های مرتجع به سوریه؛ نوشته شده، بیانگر حجم دروغی است که در این مقاله آمده و در شبکه‌ها و تریبون‌های فتنه و آشوب مانند «الحره» آمریکا، «العربیه» و «الحدث» عربستان، «اسکای نیوز» امارات و دیگر نشریات و روزنامه‌هایی که با دلارهای نفتی عرب‌های مرتجع تامین مالی می‌شوند، منتشر و انعکاس داده شده است که این حکایت از شکست بزرگ محور آمریکایی-اسرائیلی-عرب‌های مرتد و سناریوهای آنها در سوریه دارد.

همه اطلاعات آمده در مقاله مذکور تنها بر اساس یک سری داده‌ها و تحلیل‌ها و ادعاهای دروغین برای انتقام از شکست محور «اعراب مرتد» است که طبق اراده و خواسته آمریکا و اسرائیل حرکت می‌کنند. نویسنده مقاله حتی بدون ارائه یک سند ضعیف ادعا می‌کند که «طی سال‌های اخیر و پس از کاهش شدت جنگ و درگیری سوریه، ایران سعی کرده مذهب سوریه از سنی به شیعی تبدیل کند!» و یا «ایران برای نیازمندان اهل تسنن سوری کمک‌های پزشکی و دارویی ارسال می‌کند تا آنها شیعه شوند!». این در حالی است که نویسنده مقاله برای اثبات ادعای خود بدون ارائه یک سند و مدرک از یک یا دو فرد ناشناس نقل کرده که آنها پس از حمایت مالی ایران شیعی شدند!!

نویسنده مقاله با استناد به شواهد «غیر قابل انکار» خودش به این نتیجه رسیده که ایران قصد شیعه کردن سوریه را دارد!! و گفته که «در جریان سفرش به دمشق در آگوست گذشته به منظور شرکت در یک نمایشگاه تجاری متوجه شده که بیشتر غرفه‌های نمایشگاه ایرانی بوده و همه چیز در آن از انرژی گرفته تا بیسکویت و صابون فروخته می‎شد و دو سال بعد اعلام شد که اتاق مشترک تجاری سوریه و ایران تاسیس شده است و ماه گذشته یک هیئت ایرانی برای افزایش ردپای اقتصادی ایران در سوریه از دمشق بازدید کرده است!!».

در پایان مقاله، راز انتشار چنین مقاله مسخره‌ای در مجله آمریکایی فاش می‌شود؛ آنجایی که این مقاله درباره جذب نیروی نظامی می‌گوید و در آن بدون ارائه هیچ گونه سند و مدرکی مدعی شد: «ایران به بهانه محافظت از مقدسات شیعیان روابط خود با دستگاه نظامی بویژه لشکر چهارم ارتش سوریه به فرماندهی ماهر اسد تقویت کرده است. پس از گذشت یک دهه از جنگ سوریه، گروه‌های تحت حمایت ایران اکنون حومه دمشق را کنترل می‌کنند و از امنیت مناطق راهبردی در مرزهای عراق و لبنان محافظت می کنند و تعداد زیادی از نیروهای ایرانی در مرزهای نزدیک سوریه و اسرائیل مستقر هستند و چندین پایگاه در حلب دارند و از زمان شکست داعش در سال 2018، چندین پادگان نظامی در نزدیکی مرزهای سوریه و عراق ایجاد کرده است!!».

این مقاله نشریه معروف فارین پالیسی در راستای اظهارات تکراری و سخیف مقامات صهیونیستی-آمریکایی-عربی منتشر شده است. عربستان سعودی و متحدانش همواره سعی کردند ادعا کنند ایران در تلاش است مقاومت فلسطین را به «تشیع» تبدیل کند تا از این طریق ننگ عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را پاک کنند، اما مشکل «اعراب مرتد» که علیه سوریه توطئه کرده‌اند شیعه یا تشیع نیست بلکه مشکل آنها با هر کسی است که خواهان آزادی فلسطین است صرف نظر از مذهب و قومیت.

پربیننده ترین خبرها