کرملین: از اظهارات بایدن علیه پوتین نمی‌توان چشم‌پوشی کرد

کرملین: از اظهارات بایدن علیه پوتین نمی‌توان چشم‌پوشی کرد
جمعه 29 اسفند 1399 - 15:07

سخنگوی کاخ کرملین با بیان اینکه نمی‌توانند از توهین‌های رئیس‌جمهور آمریکا علیه همتای روسی بگذرند، هشدار داد که برای بدترین وضعیت روابط با واشنگتن نیز آماده هستند.

العالم - اروپا

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه امروز (جمعه) بار دیگر به انتقاد از اظهارات توهین‌آمیز «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا علیه «ولادیمیر پوتین'>ولادیمیر پوتین» همتای روس خود پرداخت.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف طی نشست خبری روزانه در کرملین با اشاره به احتمال برگزاری نشست مجازی بین رؤسای جمهور آمریکا و روسیه، گفت: «از اظهارات بایدن علیه پوتین نمی‌توان چشم‌پوشی کرد».

وی با بیان اینکه تلاش‌هایی از طریق کانال‌های دیپلماتیک برای انجام تماس بین پوتین و بایدن در حال انجام است، توضیح داد: «گفت‌وگوی مجازی شاید در روز دوشنبه یا هر زمانی که بایدن راحت باشد، برگزار گردد».

سخنگوی کرملین ضمن اشاره به پا برجا بودن پیشنهاد پوتین برای گفت‌وگوی آنلاین با بایدن، افزود: «پوتین قصد دارد اتهامات بی‌اساس کنونی علیه روسیه و روابط دوجانبه را با بایدن به بحث بگذارد».

بر اساس این گزارش، پسکوف در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا هم‌اکنون جنگ سردی بین آمریکا و روسیه در جریان است، تصریح کرد: «ما همواره به بهترین [وضعیت] امیدوار بوده‌ایم، اما برای بدترین حالت هم آماده‌ایم».

بایدن روز سه‌شنبه در یک مصاحبه تفصیلی با شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» ضمن «قاتل» خطاب کردن پوتین، مدعی شد که او برای مداخله در انتخابات آمریکا تاوان خواهد داد. بایدن به سوال خبرنگار این شبکه که پرسیده بود «شما ولادیمیر پوتین را می‌شناسی. فکر می‌کنی او قاتل است؟» اینطور پاسخ داد: «فکر می‌کند».

تنش‌ها در روابط روسیه و آمریکا از سال‌ها پیش به دلیل چند پرونده از جمله تحولات اوکراین و ادعاهای دخالت در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا شدت گرفته و واشنگتن چندین دور تحریم علیه مسکو وضع کرده است.

روز گذشته نیز پوتین در واکنش به اتهام‌زنی‌های همتای آمریکایی خود، با بیان اینکه قاتل، دیگران را قاتل می‌خواند؛ گفت آمریکایی‌ها فکر می‌کنند روس‌ها شبیه آنها هستند ولی ما ژن متفاوتی داریم.

فارس

پربیننده ترین خبرها