تلاش آمریکا برای سرنگونی نتانیاهو

تلاش آمریکا برای سرنگونی نتانیاهو
يکشنبه 1 فروردين 1400 - 14:45

افشای تلاش آمریکا برای سرنگونی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی قبل از آغاز انتخابات در این رژیم باعث نگرانی شدید نتانیاهو شده است. 

العالم – فلسطین اشغالی

همزمان، در داخل رژیم نیز مردم با برپایی تظاهرات، استعفای وی را به خاطر رشوه خواری و فساد خواستار شده اند.

این در حالی است که دافنا لیئیل تحلیلگر صهیونیست به پایگاه اینترنتی "شبکه 12" گفت که حتی درصورتیکه نتانیاهو 61 کرسی کنست را در انتخابات به خود اختصاص دهد، ضرورتا نخواهد توانست کابینه ای باثبات تشکیل دهد چرا که به طور حتم با اعضای دولت ائتلافی اختلاف نظر خواهد داشت به ویژه که افرادی باتجربه مانند گدعون ساعر و زئیف آلکین را در برابر خود دارد که با آنان درباره اداره رژیم درگیر خواهد شد.

از سوی دیگر، نتانیاهو به خاطر متهم شدن به فساد، سوء مدیریت برای اداره بحران کرونا و مسائل مشابه از محبوبیت برخوردار نیست و به همین دلیل، صهیونیستها از سیاستهایش بسیار خشمگینند.

شکست نتانیاهو در سفر به امارات و مخالفت ابوظبی با استقبال از او، شکست دیگری به پرونده شکست های وی افزود چرا که به گفته لیئیل، این اولین بحران دیپلماتیک بزرگ بین تل آویو و امارات پس از اعلام عادی سازی روابط در 13 اوت گذشته تاکنون محسوب می شود.

کارشناسان مهمترین علل لغو این سفر را استمرار شلیک موشکهای یمنی به عربستان سعودی، مخالفت اردن با عبور هواپیمای نتانیاهو از آسمان این کشور و انتظار امارات برای مشخص شدن نتیجه انتخابات در رژیم صهیونیستی می دانند.

هدف نتانیاهو آن بود که این سفر قبل از انتخابات انجام شود تا بتواند از آن به عنوان برگ برنده ای برای پیروزی در انتخابات بهره برداری کرده و آن را یکی از دستاورهای خود معرفی کند اما اینگونه نشد.

پایگاه اینترنتی عبری "واللا" در ان زمینه نوشت که یوسی کوهن رئیس موساد چند روز قبل راهی امارات شد تا بن زاید را برای استقبال از نتانیاهو متقاعد کند، اما به نوشته روزنامه الاخبار، گویا حاکم امارات هنوز رضایت آمریکا برای انجام این سفر را دریافت نکرده است.

موضوع دیگری که نشان می دهد نتانیاهو چه میزان در وضع بد خارجی و داخلی قرار دارد، سوال شبکه 12 تلویزیون صهیونیستی درباره انضمام کرانه باختری به رژیم اسرائیلی بود، که وی پاسخ داد، این انضمام بدون موافقت بایدن انجام نخواهد شد در حالیکه مایک پومپئو وزیر امور خارجه ترامپ مدتها قبل گفته بود این که این موضوعی داخلی و مربوط به تل آویو است.

پربیننده ترین خبرها