تحولات یمن

تاکید عبدالسلام برپایان تجاوزگری و محاصره یمن

تاکید عبدالسلام برپایان تجاوزگری و محاصره یمن
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 17:13

پایان تجاوزات آل سعود و محاصره یمن و رعایت حقوق انسانی ازجمله بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده خواسته مشروع ملت یمن است.

العالم - یمن

محمد عبدالسلام سخنگوی رسمی جنبش انصار الله در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: در آستانه سال هفتم تجاوز به یمن به کشورهای متجاوز یاد آوری می کنیم که باید به طور کامل به تجاوزات خود پایان دهند و محاصره را کاملا لغو کنند و حق انسانی مانند بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده را از باج خواهی سیاسی و نظامی جدا کنند.

همچنین سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن در آستانه هفتمین سال تجاوز آل سعود و متحدانش به این کشور از تداوم جنایات در سایه سکوت غرب بشدت انتقاد کرد.

وی آمار حملات هوایی ائتلاف سعودی را چنین اعلام کرد: آمار کل حملات هوایی ائتلاف متجاوزان به یمن بالغ بر ۲۶۶ هزار و ۵۱۰ مورد شده است که حدود هزار مورد از این حملات هوایی از آغاز سال جاری میلادی (۲۰۲۱) تاکنون انجام شده است. این آمار کل تعداد حملاتی است که از روز نخست از سوی طرف‌های مربوط پایش شده است و باید یاد آور شویم که صد‌ها و چه بسا هزاران مورد حمله هم به ویژه طی سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ صورت گرفته که پایش و ثبت نشده است.

سرتیپ یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن درپایان گفت: امروز با گذشت ۶ سال از رویارویی تاکید می‌کنیم ائتلاف متجاوز که از بیش از ۱۷ کشور در آن مشارکت دارند‏، حملات نظامی زمینی، دریایی و هوایی خود را در شرایطی به یمن آغاز کرد که نیرو‌های مسلح یمن در حالت آماده باش نظامی به سر نمی‌بردند و آمادگی لازم را برای مقابله با هرگونه حمله خارجی نداشتند. در بیشتر یگان‌های نظامی سطح آمادگی نظامی فراتر از ۲۵ درصد نبود. اما اکنون قدرت بازدارندگی ارتش یمن ائتلاف سعودی را به وحشت انداخته است.

صداوسیما

پربیننده ترین خبرها