گفت‌وگوی تلفنی نماینده جدید گوترش در امور افغانستان با نماینده ظریف

گفت‌وگوی تلفنی نماینده جدید گوترش در امور افغانستان با نماینده ظریف
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 16:44

در گفت‌وگوی تلفنی نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل در امور افغانستان با نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بر ضرورت تخفیف آلام مردم افغانستان و تسریع در دستیابی به صلح و ثبات پایدار تأکید شد.

العالم - ایران

«جان آرنو» نماینده جدید دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان و امور منطقه‌ای مربوطه، با «محمدابراهیم طاهریان‌فرد» نماینده ویژه وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور افغانستان به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد.

در این گفت‌وگو طرفین ضمن مرور ابعاد مختلف تحولات افغانستان، بر ضرورت تخفیف آلام مردم افغانستان و تسریع در دستیابی به صلح و ثبات پایدار از طریق روش‌های دیپلماتیک و سیاسی تأکید کردند.

همچنین نقش محوری ملل متحد در ایجاد اجماع جمعی بین همه کشورهای دوست افغانستان و در راستای تقویت جایگاه مردم و نهادهای قانونی این کشور مورد توجه طرفین قرار گرفت.

«آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد اواخر اسفند ماه ۱۳۹۹ «جان آرنو» را به ‌عنوان نماینده ویژه در امور افغانستان و منطقه منصوب کرد.

گوترش در بیانیه‌ای خواستارکمک آرنو به حل منازعه‌ افغانستان و رسیدن به یک توافق سیاسی شد.

جان آرنو، دیپلمات فرانسوی پیش از این به عنوان نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در بولیوی و همچنین در سال ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۴ به عنوان نماینده ویژه دبیرکل و رئیس یوناما در افغانستان به فعالیت مشغول بوده است.

«دبورا لیونز» پیش از آرنو عهده‌دار این سمت بود.

«محمدابراهیم طاهریان فرد» و خانم لیونز هفتم بهمن ماه سال گذشته با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند. طرفین در این گفت‌وگو‌ درباره آخرین وضعیت مذاکرات درون افغانی، روند صلح در افغانستان و‌ دستیابی به ثبات پایدار از طریق راه‌حل‌های دیپلماتیک به رایزنی پرداختند.

فارس÷

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها