واکنش میشل عون به اظهارات تند سعدحریری

واکنش میشل عون به اظهارات تند سعدحریری
دوشنبه 2 فروردين 1400 - 19:54

سخنگوی دفتر ریاست جمهوری لبنان گفت: عون از اظهارات نخست وزیر مکلف بهت زده شد.

العالم - لبنان

دفتر ریاست جمهوری لبنان در بیانیه ای اعلام کرد: رئیس جمهور میشل عون از از سخنان و شیوه سعد حریری نخست وزیر مکلف شگفت زده شده است.

در این بیانیه آمده است: طرحی که "میشل عون" رییس جمهوری لبنان ارائه کرده حاوی هیچ اسمی نبوده است، به همین خاطر هیچ نشانی از "یک سوم معطل" (کرسی‌های مورد مناقشه برای کابینه جدید) در آن دیده نمی شود.

رییس جمهوری لبنان تصریح کرد: در بیشتر اوقات، الحریری در دیدارهای که به کاخ ریاست جمهوری در بعبدا داشته است، تنها اسامی کابینه ناقض را ارائه کرده است.

در این بیانیه آمده است: عون هرگز سخنی از کرسی های مورد مناقشه برای کابینه جدید (یک سوم معطل) نگفته است و این یک بحران دولتی است و نمی توان آن را به یک بحران حاکمیت تبدیل کرد.

ریاست جمهوری لبنان اعلام کرد که شکل و محتوای سخنان و سبک حریری وی را غافلگیر کرده است.

سعد حریری، نخست وزیر مامور به تشکیل دولت لبنان پس از دیدار با میشل عون گفت: به عون ابلاغ کردم که پیامش غیرقابل قبول است، وظیفه من پر کردن برگه ها نیست و وظیفه رییس جمهور تعیین اعضای دولت نیست.

وی افزود: ترکیب دولت را از بیش از صد روز پیش ارائه دادم، وظیفه میشل عون رییس جمهور ارائه ترکیب دولت نیست.

حریری خاطرنشان کرد: رییس جمهور بر یک سوم تعیین کننده در کابینه دولت اصرار دارد و ترکیب پیشنهادی دولت را نمی پذیرد.

خبرنگار العالم در گزارش خود که به جزئیات این دیدار پرداخته است گفت که حریری دیدارش در کاخ بعبدا را آخرین دیدار توصیف می کند، همچنین قیمت لیر لبنان شاهد افزایش چشمگیر شد.

گفتنی است؛ سعد حریری پنجشنبه گذشته نیز با میشل عون در کاخ بعبدا دیدار کرد و از نشست امروز دوشنبه به منظور تسریع در روند تشکیل دولت خبر داد.

در حال تکمیل ...

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها