مقداد: تجاوزات اسرائیل به سوریه نمی‌توانند ادامه یابند/ عدم حضور دمشق در اتحادیه عرب یک نقص است

مقداد: تجاوزات اسرائیل به سوریه نمی‌توانند ادامه یابند/ عدم حضور دمشق در اتحادیه عرب یک نقص است
سه شنبه 3 فروردين 1400 - 10:25

وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که تجاوزات رژیم صهیونیستی به پایگاه‌هایی در کشورش نمی‌توانند ادامه یابند.

العالم - سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه که به مسقط سفر کرده است، گفت: ارتش سوریه توانست موشک‌های متعددی را به ویژه در تجاوزات اخیر اسرائیل ساقط کند. ۴۰ موشک سرنگون شد و اسرائیل هیچ دستاوردی را در میدان به ویژه در مناطق مرزی رقم نزد.

مقداد مواضع عمان در قبال بحران سوریه و مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم را مثبت و دقیق خواند چرا که از اندیشه روشنگرانه هیثم بن طارق، سلطان عمان الهام گرفته است.

وی گفت که سیاست استوار و آرام عمان که همواره همراه با احساس مسؤولیت است، از احترام جهانیان برخوردار است.

مقداد تلاش‌های عمان برای پایان دادن به رنج‌های مردم سوریه به دلیل جنگ را ستود.

وی به این امر اشاره کرد که سفرش به عمان نخستین سفرش به یک کشور عربی از زمان تصدی پست وزارت خارجه است و این سفر پیام‌های بسیاری از جمله تاکید بر عمیق بودن روابط دو ملت و دو کشور برادر در بردارد.

مقداد بر نقش عمان جهت حمایت از بازگشت ثبات به سوریه جهت ایفای مجدد نقش‌های عربی، منطقه‌ای و عربی آن تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه درمورد بازگشت کشورش به اتحادیه عرب نیز گفت: سوریه قلب تپنده عرب‌گرایی است، سوریه از اتحادیه عرب با اجماع نظر عرب‌ها خارج نشده بود. مطرح کردن بهانه‌هایی در مورد اوضاع سوریه، باعث طولانی‌تر شدن بحران می‌شود، عدم حضور سوریه در اتحادیه عرب یک نقص و کمبود در فعالیت مشترک عربی است.

مقداد در مورد آشتی در سوریه نیز عنوان کرد: دولت برای مردم سوریه و توجه به خواسته‌های آنها تلاش می‌کند و آماده نشستن بر سر میز مذاکره با مخالفان پیرامون چارچوب‌های مسؤولیت و نیز منافع مردم سوریه است. اما گروه‌های تروریستی که از سوی خارج حمایت مالی می‌شوند، از این گفت‌وگوها مستثنی هستند.

وی گفت: بیش از سه میلیون آواره سوری به کشور بازگشته‌اند و ما موافق بازگشت آوارگان بدون هیچ شرطی هستیم، چراکه آنها به وطن خود بازمی‌گردند.

مقداد روز شنبه در سفری چند روزه وارد عمان شد.

ایسنا

پربیننده ترین خبرها