امیر سرتیپ حاتمی:

موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران بایدعمل گرایانه باشد

موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران بایدعمل گرایانه باشد
سه شنبه 3 فروردين 1400 - 10:28

وزیر دفاع ایران با موضع گیری به اظهارات اخیر «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس مبنی بر لزوم پرداخت بدهی این کشور به ایران گفت: موضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عملگرایانه باشد.

العالم - ایران

به گزارش روابط عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی وزیردفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در ارتباط با موضع اخیر وزیر دفاع انگلیس گفت: باوجود اینکه آقای بن والاس وزیردفاع انگلیس مجدداً بر تسویه قراردادهای نظامی بین طرفین ولزوم پرداخت بدهی پس از چهل و دوسال به جمهوری اسلامی ایران تأکید کرده است اما همواره بین مواضع مقامات انگلیس و اراده عملی فاصله وجود داشته وموضع انگلیس برای تسویه بدهی به ایران باید عملگرایانه باشد.

امیرسرتیپ حاتمی افزود: باتوجه به آرای دادگاه و تعهدات قراردادی وگفتگوهای متعدد طرفین درباره راهکارهای عملی برای تسویه بدهی ها، محدودیت های ناشی از تحریم های ظالمانه مانع اصلی نیست و انتظار به حق ملت ایران لزوم اراده عملی دولت انگلیس برای پایان دادن به این موضوع ازطریق راهکارهایی است که درگفتگوهای طرفین مطرح است.

گفتنی است: «بن والاس» وزیر دفاع انگلیس دیروز (دوشنبه) در گفت‌وگو با شبکه رادیویی «تایمز» انگلیس تصریح کرد که باید بدهی‌های جمهوری اسلامی ایران باید پرداخت شود.

این بدهی مربوط به قرار داد ایران و انگلیس در دهه ۱۹۷۰ میلادی برای تحویل ۱۵۰۰ تانک چیفتن و ۲۵۰ خودروی زرهی به طرف ایرانی بوده است.

مهر

پربیننده ترین خبرها